חדשות בארץ

ג’ארד קושנר: צעדיו של טראמפ נגד הפלסטינים שיפרו הסיכויים לשלום

ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית לאזור, אמר כי ישראל לא תאהב את כל פרטי תוכנית השלום של הממשל שתוצג בקרוב

קושנר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)קושנר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, סבור כי הקרע שנוצר בין ההנהגה הפלסטינית לארצו אינו סופי, וכי הצעדים בהם נקט הממשל האמריקני לאחרונה נגד הפלסטינים דווקא שיפרו את הסיכויים להשיג שלום במזרח התיכון.

בראיון הלילה (שישי) ל"ניו יורק טיימס" אמר קושנר כי להנהגה הפלסטינית "הגיע" לאבד את הסיוע הפיננסי שהיא מקבלת מארצות הברית, וזאת מפני שהשמיצה את הממשל. הוא טען כי למרות הצהרותיהם של בכירים פלסטיניים נגד ממשל טראמפ, הם יגיעו לבסוף לשיחות עם נציגיו: "בכל משא ומתן שהייתי בו", אמר, "לפני שאדם אומר 'כן' הוא אומר 'לא'". קושנר הוסיף, כי העמדה האנטי-אמריקנית שמביע אבו מאזן נועדה בחלקה לצרכיו הפוליטיים הפנים-פלסטיניים: אם יו"ר הרשות הפלסטינית הוא מנהיג רציני - אמר - הוא יבחן היטב את תוכנית השלום של הממשל לאחר שזו תפורסם.

בהתייחסו לצעדי המדיניות בהם נקט טראמפ בשנה האחרונה בנוגע לזירת הסכסוך הישראלי-פלסטיני - בין השאר, ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה - אמר קושנר כי הם הועילו לקידומו של השלום בין הצדדים: "היו יותר מדי אמיתות שקריות שנוצרו, שאני חושב שהיו צריכים להשתנות. כל מה שאנחנו עושים זה להתמודד עם דברים כפי שאנחנו רואים אותם ולא לפחד לעשות את הדבר הנכון. כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה יותר להגיע לשלום אמיתי".

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, שהתראיין לסוכנות הידיעות "רויטרס", אמר כי למרות החרם הפלסטיני על הממשל, צוות השלום האמריקני נכנס ל"שלב הטרום-השקה" של "עסקת המאה" - תוכנית השלום של הממשל. גרינבלט סירב להתחייב ללוח זמנים בו תוצג התוכנית, אך הבהיר כי היא לא תוצג במהלך העצרת הכללית של האו"ם, שתתכנס החודש בניו יורק. הוא לא מסר פרטים כלשהם על התוכנית, אך טען כי גם הפלסטינים וגם ישראל צריכים לצפות לחלקים בתוכנית אותם יאהבו וחלקים אחרים שלא יהיו לרוחם: "אנו נצטרך להגן על התוכנית בפני הישראלים והפלסטינים. אנחנו מוכנים לביקורת מכל הצדדים, אבל מאמינים שזו הדרך הטובה ביותר להתקדם עבור כולם". גרינבלט ציין כי ארצות הברית תציג את הפשרות שלדעתה על הצדדים לעשות, אך לא תכפה עליהם את התוכנית: "הצדדים יצטרכו להחליט אם הם חושבים שהתוכנית עובדת עבורם ותשפר את חייהם. הצדדים הם היחידים שיכולים לעשות את הפשרות הללו". גרינבלט הדגיש כי התוכנית לא תכלול התפשרות על צורכי הביטחון של ישראל.

תגיות:דונלד טראמפג'ארד קושנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה