חדשות בארץ

שמורת עינות צוקים בצפון ים המלח הוצתה במהלך החג

מעצרם של הפלסטינים החשודים בהצתה הוארך עד ליום חמישי. השמורה נסגרה לכניסת מבקרים

השריפה בעין פשחה (צילום: ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים)השריפה בעין פשחה (צילום: ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים)
אא

שכיית החמדה עין פשחה שבצפון ים המלח – הנחשבת לשמורת הטבע הנמוכה בעולם – הוצתה אתמול (שלישי) לפנות בוקר. לוחמי האש, בסיוע מטוסי כיבוי וצוותים של צה"ל, עמלו במשך שעות כדי להשתלט על האש ולמנוע את התפשטותה. כ- 500 דונם של צמחייה - בתוכה גם זנים נדירים של צמחים - עלו באש. גם בעלי חיים שבתוך השמורה נפגעו. ההערכה היא כי יידרשו שנים רבות כדי לשקם את הנזק.

על פי ממצאי החקירה הראשוניים, מדובר בהצתה מכוונת. שלושה פלסטינים, שניים תושבי מזרח ירושלים והשלישי תושב אל-עזריה שליד מעלה אדומים, נעצרו זמן קצר לאחר ההצתה. מהמשטרה נמסר כי "במקביל לפעולות הכיבוי הבחין כוח משטרה ברכב חשוד בכביש 90. השוטרים הורו לנהג לעצור, אך הוא המשיך בנסיעה ונמלט עד שנעצר בהמשך בכביש 1. במהלך בדיקת הרכב נדף ממנו ומהנוסעים ריח של דלק ונתפסו משפכים. שלושת נוסעי הרכב נעצרו בחשד להצתה שגרמה לשריפה בעינות צוקים. החשודים הועברו לחקירה". למרות שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב- 15 יום, הוא הוארך עד למחר (חמישי) בלבד.

השריפה בשמורת עינות צוקים (עין פשחה) התחדשה לפנות ערב. כביש 90, מצומת הלידו וממצוקי דרגות, נסגר לתנועה עקב עשן כבד והתפשטותה של השריפה לכיוון הכביש. כוחות משטרה וכיבוי הגיעו אל המקום. לאחר שהושגה שליטה על האש, נפתח הכביש מחדש.

רשות הטבע והגנים הודיעה כי השמורה, שגודלה הכולל הוא כ- 7,500 דונם, סגורה למבקרים.

תגיות:שריפהשמורת טבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה