חדשות בעולם

חוקרי או"ם: המשטר הסורי השתמש מתחילת השנה שלוש פעמים בגז כלור

דו"ח חדש של חוקרים מטעם האו"ם קובע כי בחודשים ינואר ופברואר תקפו כוחות המשטר הסורי שלוש פעמים אוכלוסיה אזרחית בגז כלור

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעוד עיני העולם נשואות לעבר מחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה, לקראת המתקפה המתקרבת של כוחות המשטר הסורי לכיבוש מעוזם האחרון של המורדים – דו"ח חדש קובע כי משטרו של בשאר אל-אסד השתמש מתחילת השנה שלוש פעמים בגז כלור נגד אוכלוסיה אזרחית, ובכך ביצע פשעי מלחמה.

הדו"ח פורסם היום על ידי ועדת החקירה הבינלאומית לסוריה - גוף עצמאי שהוקם באוגוסט 2011 על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם. על פי חוקרי האו"ם, ב- 22 בינואר וב- 1 בפברואר השתמשו כוחות המשטר הסורי, או נאמניו, בנשק רקטי מאולתר באמצעותו פיזרו גז כלור על העיר דומא. תושבים באזור, ביניהם נשים וילדים, חוו קשיי נשימה וסימפטומים נוספים המעידים על מתקפת כלור. ההתקפות בוצעו במהלך המערכה שניהל המשטר לכיבוש פרברי העיר דמשק מידי המורדים. מתקפת הכלור השלישית אותה תיעדו החוקרים בוצעה ב- 4 בפברואר – היעד הפעם היה העיר סראקיב שבמחוז אידליב: מסוקי הצבא הסורי השליכו לפחות שתי חביות עם גז כלור. לפחות 11 בני אדם נפגעו במתקפה. השימוש בגז הכלור כנשק כימי אסור על פי אמנת הנשק הכימי, שסוריה אשררה אותה, וכן על פי החוק הבינלאומי.

על פי התיעוד המצטבר של ועדת החקירה לסוריה, מאז 2013 בוצעו 39 תקיפות כימיות בסוריה. 33 מתוכן יוחסו באופן ודאי לכוחות המשטר הסורי.

הדו"ח החדש בא על רקע החשש הגובר במערב, לפיו בשאר אל-אסד יעשה שימוש בנשק כימי במהלך המתקפה לכיבוש אידליב. בחודש שעבר הזהירו ארצות הברית, צרפת ובריטניה את נשיא סוריה. בהודעה משותפת שפרסמו, הן הבהירו כי יגיבו "בצורה הולמת" לכל שימוש נוסף שיעשה המשטר הסורי בנשק כימי. כזכור, בחודש אפריל השנה, שבוע לאחר המתקפה הכימית על דומא, תקפו שלוש המדינות מטרות בסוריה, הקשורות לתוכנית הנשק הכימי של המשטר.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הצטרפה היום לאזהרות המערביות. בנאום בבונדסטאג, הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני, אמרה מנהיגת המפלגה השמרנית כי אם יתרחשו מתקפות כימיות בסוריה – גרמניה לא תוכל להתעלם ולהגיד "לא" להשתתפות בפעולה מערבית צבאית נגד משטר אל-אסד. דבריה של מרקל מנוגדים להלך הרוח הרווח בדעת הקהל הגרמנית, השוללת מעורבות צבאית של גרמניה בזירה הסורית. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD), השותפה בקואליציה של מרקל, הבהירה כי תתנגד למעורבות צבאית של גרמניה בסוריה, ותסכים לכך רק במידה והאו"ם יאשר פעולה צבאית זו.

תגיות:או"םכלורסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה