חדשות בארץ

לאחר יום של שביתה: מעונות היום חזרו לעבודה

בתום משא ומתן לילי, הגיעו נציגי משרדי האוצר והעבודה להסכמות עם הארגונים המפעילים את המעונות. בין היתר סוכם על הקמת ועדה ממשלתית שתגיש המלצות לביצוע רפורמה משמעותית במערך המעונות

(אילוסטרציה: פלאש 90)(אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לאחר יום אחד בלבד של שביתה, פתחו הבוקר מעונות היום המפוקחים את שעריהם בפני שמונים אלף פעוטות. השביתה הסתיימה לאחר משא ומתן לילי שנערך בין נציגים של משרד האוצר והעבודה לארגונים המפעילים את המעונות, בסיומו הגיעו הצדדים להסכמות.

נעמ"ת, ויצ"ו, אמונה וארגונים קטנים נוספים האחראים להפעלתם של המעונות פתחו אתמול בשביתה, במחאה על השכר הנמוך של צוותי המעונות ועל משבר חמור בכוח האדם שלהם שנובע משכר נמוך זה. על פי הסיכומים שהושגו במהלך הלילה, תוקם ועדה ממשלתית – בראשות הממונה על זרוע העבודה, ובהשתתפות נציגי אגף התקציבים באוצר ומשרד ראש הממשלה. הוועדה תבחן, בין היתר, את נושא התקינה במעונות היום, את התעריף המשולם לצוותי המעונות ואת יחס המטפלות אל מול הפעוטות. הוועדה תגיש את המלצותיה, בתוספת הגדרת יעדים ברורים לביצוע, לא יאוחר מה- 30 באפריל 2019, כשהמטרה היא לחולל רפורמה משמעותית במערך המעונות.

כצעדי ביניים עד להגעה לרפורמה המיוחלת, וכדי לשמר את כוח האדם הקבוע במעונות ולגייס עובדים נוספים, יקבלו המטפלות וצוותי המעונות תוספות חד-פעמיות בסך 1,500 שקלים למענקי החגים בחודש תשרי ולקראת חג הפסח. המענקים ימומנו על ידי משרד האוצר וארגוני המעונות בשווה.

במקביל, משרד העבודה והרווחה יבחן ויפעל לפישוט מנגנון ההכשרות המקצועיות, כך שהארגונים האחראים לתפעול המעונות יפעלו להגדלת היקף המטפלות שיזכו להכשרה מקצועית נאותה, תוך ניצולם המיטבי של תקציבי ההכשרה המקצועית המיועדים לכך. כמו כן, הארגונים יקבלו תקציב ייעודי לצורך סיוע לצוותי המעונות; תקציב זה יאפשר לגייס כוח אדם נוסף לעבודות פיזיות קשות, כך שלמטפלות יתאפשר להתמקד בעבודה החינוכית והטיפולית במעונות.

ראשי הארגונים האחראים על המעונות הביעו הבוקר שביעות רצון מההבנות שהושגו. יו"ר נעמת, גליה וולוך, מסרה כי "הלילה הושג אופק חדש לגיל הרך". וולוך ציינה כי לוועדה הממשלתית שתוקם נקבעו תאריך יעד ברור, מקורות מימון ומסקנות כבר בחודש אפריל, כאשר בשלב הביניים ניתנו תקציבים נוספים מהאוצר. 

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה, אמרה: "היום הובלנו סוף סוף לטיפול מקצועי ורציני בתחום מעונות היום, וזאת באמצעות ועדה מקצועית וממשלתית מוגדרת בזמן ומחויבת למקורות תקציביים. עד סיום עבודת הוועדה השגנו גם מענקים ותקציב לשחרור המטפלות מעבודות ניקיון קשות ושיחרורן לעבודה החינוכית עם הפעוטות, וכן תוספת הכשרות למטפלות חדשות וותיקות".

יו"ר ויצו העולמית, פרופ' רבקה לזובסקי, אמרה: "ההישגים שהושגו הלילה יקדמו את מצבן של המטפלות בטווח המיידי, אך עיקר חשיבותם בהתחייבות המדינה, לראשונה מזה עשרות שנים, לשיפור משמעותי במצב ענף מעונות היום ותקינת המטפלות, בתהליך ציבורי מחייב".

תגיות:שביתהמעונות יום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה