ספרים

שפת גוף כמו שלא הכרתם: מה אומרות עלינו קצות האצבעות שלנו? לא תאמינו!

האם הצורה שבה אנחנו הולכים, עומדים, מחייכים ואפילו שותקים אומרת עלינו דבר מה? יותר מאשר נדמה לכם: ומה אומרות עלינו קצות האצבעות שלנו?

אא

בני אדם הם 'יצורים' מורכבים שלא תמיד קל לפענח אותם - אך הקב"ה ברחמיו 'הקדים תרופה למכה' והעניק לנו מקצת מחוכמתו האינסופית, כדי שייקל עלינו להבין את עצמנו ואת זולתנו. 

חלק מהחוכמה הזו טמונה בשפת הגוף והנפש, שעליה כבר הכבירו את הדיבור רבים וטובים. 

בעזרת שפה מיוחדת זו יכול האדם לאבחן לא רק את אישיותו על הסודות והמצבים הרגשיים שהיא טומנת בחובה, כי אם גם את האישיות של זולתו. 

ובינינו, מי לא היה רוצה לתקשר בצורה טובה יותר עם זולתו, להצליח בחינוך הילדים ולהשתלב בחברה בצורה אופטימלית - ללא כעסים, מריבות ותככים מיותרים?

האם באמת ניתן לייצר מציאות אופטימלית שכזו רק באמצעות לימוד של שפת הגוף והנפש? "במחקרים שנעשו על ידי החוקר פול אקמן התברר כי שפת הגוף היא ביולוגית ואוניברסאלית", מסביר מחבר הספר 'שפת הגוף והנפש', אליהו עזריאל. 

 

במסגרת השפה המיוחדת של גופנו, ניתן להסיק מסקנות על מצבנו הרגשי והנפשי 

"הספר בא לתת בידי הקורא כלים יעילים לקרוא את שפת הגוף של האחר, ועל ידי כך לשפר ולהשביח באופן משמעותי את ההישגיות שלו בתקשורת הבינאישית בינו לבין איש שיחו", הוא מסביר. 

לדבריו, שפת הגוף היא שפה לכל דבר - דהיינו כלי ביטוי שבאמצעותו האדם מעביר מסרים בלתי מודעים, ודרכה בעצם אפשר ללמוד את הרגשות, התחושות, הכוונות ואופן ההתייחסות של האדם לזולתו. 

פול אקמן, הפסיכולוג העיקרי שעוסק בחקר שפת הגוף, ערך מחקר ענק שבמסגרתו בדק והשווה את שפת הגוף של תרבויות שונות מ-21 מדינות, וחזר עם ממצאים מפתיעים: לדבריו, ששת הבעות הפנים שמבטאות כעס, פחד, עצב, שמחה, הפתעה וגועל - זהות בכל התרבויות והמדינות. גם הפסיכו-אנליסט היהודי זיגמונד פרויד, שעסק בסוגיית חקר שפת הגוף - טען כי 'שום יצור חי אינו יכול לשמור סוד לעצמו', כי גם כאשר האדם שותק שתיקה מוחלטת לדידו, הוא אומר משהו באמצעות שפת גופו. 

במסגרת השפה המיוחדת של גופנו, ניתן להסיק מסקנות על מצבנו הרגשי והנפשי אפילו באמצעות אופן הישיבה שלנו. 

ומה אומרות עלינו הבעות הפנים שלנו? יותר ממה שאתם יכולים לתאר לעצמכם: בין גבות העיניים, בזוויות העיניים ובפה - ניתן לזהות את אפקט ההפתעה. (אם העיניים נפערות לרווחה או שהלסת נפערת פתאום).

כשהעיניים בורקות וקווי הלחיים עולים מעלה - זה מעיד על שמחה ואושר. 


מודל של תשעה טיפוסים שאותם ניתן לאבחן באמצעות שפת גוף 

פחדים ניתן לזהות כשקווי המצח מתקמטים, העפעפיים  עולים, השפתיים נמשכות לצדדים בקו אופקי ומבע העיניים קפוא. 

בספר ניתן לפענח את מצבו הרגשי של האדם גם באמצעות צורת האף, האוזניים, השפתיים, הלחיים, תזוזות העיניים בזמן הקשבה, תזוזת הפה והזוויות שלו, תנועות הידיים והאצבעות, צורת לחיצת היד, טון הדיבור, חיוך, צורת עמידה, הליכה, ישיבה ויציבה ועוד. 

עזריאל מציע מודל של תשעה טיפוסים שאותם ניתן לאבחן באמצעות שפת גוף, אך גם לחוכמת הפנים יש מה לומר בעניין זה ומסתבר שהפנים שלנו יודעות עלינו הרבה דברים שאנחנו עוד לא השכלנו ללמוד על עצמנו. תכונותיו האישיות של האדם חשופות וניתן פשוט 'לשלוף' אותן מתוך תווי פניו, מבנה ראשו ומצחו, גבותיו, עיניו, אפו ושאר איברי פניו. 

הספר גם מקדיש פרק מיוחד לנושא מרתק בפני עצמו - תורת כף היד. האם ידעתם למשל מה אומרת צורתן של קצות האצבעות שלכם? מה זה באמת אומר אם צורתן מעוגלת או מחודדת? ובכן, אצבעות מחודדות מעידות על סוג מסוים של תפיסה ילדותית שקיימת באדם. בעלי האצבעות המחודדות מתבוננים על העולם בהתלהבות וחשק, ולרוב מעניקים הזדמנות לכל דבר חדש שניקרה בדרכם. 

לעומתם, בעלי האצבעות המעוגלות הם אנשים שהחלק הרציונאלי שלהם 'עובד שעות נוספות' - מדובר באנשים מאוד מציאותיים ובעלי יכולת הסתכלות מרחבית על סיטואציות שניקרות בדרכם. 

דברים נוספים שמפורטים בפרק זה הם: אורך האצבעות והמשמעות העומדת מאחוריו, קווי כף היד ומשמעותם ביחס למידת הפיזור שלהם על היד, קווי השכל והלב, קו היצירתיות, קו חוסר הגבולות ועוד. 

לרכישת המדריך המעשי לקריאת שפת גוף, כף יד ותווי פנים ב'הידברות שופס', לחצו כאן 

תגיות:ספרשפת גוףמרתק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה