חדשות בארץ

הותר לפרסום: השב"כ חשף תשתית טרור נרחבת של החמאס בחברון

התשתית שנחשפה כללה נשים, שפעלו מול מפקדות החמאס בחו"ל וברצועת עזה. מספר פעילות בתשתית נשלחו לפגישות בחו"ל עם מגורשי עסקת שליט כדי לקבל מהם מסרים, הנחיות וכספי טרור

תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

שירות הביטחון הכללי, בסיועם של צה"ל ומשטרת ישראל, חשף בשבועות האחרונים תשתית חמאס נרחבת בעיר חברון שכללה, בין היתר, מספר נשים שפעלו מול מפקדות החמאס בחו"ל וברצועת עזה. כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הקשר החשאי שנוהל עם מפקדות החמאס כלל העברת מסרים והנחיות, העברת כספים למימון פעילות טרור ותיאום פעילות מול מפקדות אלו.

מחקירת השב"כ עולה כי התשתית קידמה פעילות של ארגון החמאס בחברון שכללה גיוס פעילים, תיאום פעילות במסגדים, פעילות הטפה והגדלת מעגלי התמיכה, פעילות הסברה והסתה ברשת, סיוע למשפחות אסירים ועוד. בנוסף לכך, התשתית ניסתה להשתלט על הפעילות המוניציפלית בחברון ולנהל את פעילותם של מוסדות צדקה בחברון.

בראש התשתית עמדו נזאר שחאדה ופראס אבו שרח, פעילי חמאס בכירים ומוכרים אשר ריצו בעבר מספר פעמים תקופות מאסר על פעילותם בחמאס. שחאדה ואבו שרח עשו שימוש במספר נשים, שהקימו ועדה מרכזית כדי שזו תשמש כזרוע הביצוע של המפקדה. בראש הוועדה עמדה דינא כרמי, אשתו של נשאת כרמי, מחבל שהיה בין מבצעי הפיגוע בסוף אוגוסט 2010 בצומת בני נעים ליד חברון, בו נרצחו ארבעה תושבי היישוב בית חג"י. כרמי נהרג באוקטובר 2010 בחילופי אש בחברון עם כוחות צה"ל.

על פי החקירה, אבו שרח ושחאדה פעלו מאחורי הקלעים בהעברת הנחיות לנשים לקידום ביצוע הפעילות בשטח. במשך השנים הרחיבה הוועדה את פעילותה, גייסה עשרות פעילות לחמאס והקימה ועדות משנה רבות. במסגרת זו גם נשלחו מספר פעילות למפגשים עם גורמי מפקדה של החמאס, מגורשי עסקת שליט - בראשם הארון נאסר א-דין, השוהה בטורקיה - כדי לקבל מהם מסרים, הנחיות וכספי טרור.

בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום חמורים נגד חלק מחברי התשתית, בהם פראס אבו שרח, דינא כרמי ומספר פעילות נוספות שפעלו בתשתית, בין היתר בעבירות של חברות ונשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת.

בשב"כ אומרים כי "חשיפת התשתית מוכיחה פעם נוספת כי מפקדות החמאס ברצועת עזה ובחו"ל פועלות להכוונת פעילות חמאס ביו"ש בכל אמצעי העומד לרשותם, לרבות תוך שימוש בנשים. גורמים אלה פועלים כל העת לליבוי פעילות החמאס ביו"ש, ולשם כך מגייסים שליחים הנעים על הציר בין יו"ש ובין חו"ל, לצורך העברת כספי טרור ומסרים לפעילים בשטח".

תגיות:חמאסשב"כחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה