חדשות בארץ

מדאיג מאוד: עלייה דרמטית בשיעורי תחלואת החצבת בישראל

בשמונת החודשים הראשונים של 2018, 184 בני אדם אובחנו כלוקים בחצבת, לעומת 16 חולים בתקופה המקבילה אשתקד. פתח תקווה מובילה את רשימת היישובים בהן התפרצה החצבת - עם 53 חולים

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

דו"ח חדש של משרד הבריאות מעלה נתונים מטרידים ומדאיגים אודות תחלואת החצבת בישראל. כך מדווח אתר ynet.

על פי הדו"ח החמור, בשמונת החודשים הראשונים של 2018, 184 בני אדם אובחנו בישראל כלוקים בחצבת. זאת לעומת 16 חולים בלבד בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של יותר מ- 1000 אחוזים (!). הנתונים מסתמכים על המקרים המדווחים למשרד הבריאות, כאשר ההנחה הרווחת היא שמקרים רבים של חצבת שהינם בגדר תחלואה קלה אינם מגיעים לתשומת לבם של הרשויות.

הסטטיסטיקה החמורה ביותר של מקרי חצבת מגיעה מהעיר פתח תקווה – עם 53 חולים. השנייה ברשימה הלא מחמיאה היא צפת – עם 47 מקרים. תל אביב ועכו במקום השלישי – עם 22 מקרי חצבת בכל אחת מהן, ובירושלים לקו 20 בני אדם בחצבת.

ישראל אינה המדינה היחידה בה התפרצה החצבת. ארגון הבריאות העולמי (WHO) דיווח בשבוע שעבר על גידול דרמטי במספר מקרי החצבת באירופה במחצית הראשונה של 2018. על פי הנתונים, למעלה מ- 41 אלף בני אדם נדבקו בתקופה זו במחלה הקשה, ולפחות 37 בני אדם מתו כתוצאה ממנה. המספר הכולל של מקרי הידבקות בחצבת בתקופה זו עבר בהרבה את הנתונים הסופיים (ל- 12 חודשים) שדווחו בכל שנה במהלך בעשור האחרון. לשם השוואה, ב- 2017 כולה חלו בחצבת 23,927 בני אדם מאירופה, וב- 2016 מספר החולים היה 5,273 בלבד.

בשבע מדינות באירופה אותרו למעלה מ- 1,000 מקרי חצבת: בצרפת, גאורגיה, יוון, איטליה, רוסיה, סרביה ואוקראינה. אוקראינה מובילה את רשימת הנדבקים עם יותר מ- 23 אלף מקרי הידבקות, וסרביה מובילה את רשימת התמותה – 14 בני אדם מתו בה כתוצאה מהמחלה. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי התפרצותה של החצבת נובעת מהעלייה בשיעור של סרבני החיסון. ד"ר סוזנה ג'אקאב, מנהלת אזור אירופה בארגון, קראה לכל המדינות "ליישם באופן מיידי אמצעים נרחבים כדי למנוע התפשטות נוספת של מחלה זו. בריאות טובה מתחילה עם חיסון".

חצבת היא מחלה זיהומית חמורה הנגרמת כתוצאה מנגיף המורביליווירוס, המתפשט באמצעות מגע עם בני אדם הנגועים בו. תסמיני המחלה הם: שיעול, נזלת, חום גבוה, פריחה אופיינית, נגעים בחלל הפה ודלקת בלחמית העין. ילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20 שנדבקו בנגיף עלולים להימצא בסכנת חיים של ממש. הסיבה העיקרית למוות היא דלקת ריאות, הנובעת מחיידקים שתוקפים את הריאות וגורמים לזיהום משני ומסכן חיים. אין כיום תרופה לחצבת, ולכן ישנה חשיבות עילאית להתחסנות כדי למנוע הידבקות במחלה הקשה.

תגיות:בריאותחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה