חדשות כלכלה

בלתי נתפש: באיזו מדינה זינקה העגבניה לחמישה מיליון לקילו?

אם לרגע היה נדמה לכם שמחיר העגבניות בארץ הולך ומתייקר, כדאי שתעצרו ותגידו תודה על כך שאינכם גרים בונצואלה שבדרום אמריקה, שבה זינק שוק העגבניות למחיר בלתי נתפש שבו מתבקש הצרכן לשלם 5 מיליון בוליבר (המטבע המקומי) לקילו עגבניות, וזה עוד לא הכל

שטרות של מאה בוליברס - המטבע המקומי בונצואלה (צילום: shutterstock)שטרות של מאה בוליברס - המטבע המקומי בונצואלה (צילום: shutterstock)
אא

אם לרגע היה נדמה לכם שמחיר העגבניות בארץ הולך ומתייקר, כדאי שתעצרו ותגידו תודה על כך שאינכם גרים בונצואלה שבדרום אמריקה, שבה זינק שוק העגבניות למחיר בלתי נתפש שבו מתבקש הצרכן לשלם 5 מיליון בוליבר (המטבע המקומי) לקילו עגבניות. 

משבר האינפלציה הקשה שמתמודדת איתו המדינה, הוביל את נשיאה ניקולס מאדורו להודעה דרמטית על פיה צפויה עלייה בשכר המינימום במדינה, זאת על מנת לאפשר לאזרחיה להשתכר בהתאם ליוקר המחייה. עם זאת, המחירים המופקעים שממשיכים לעלות בקצב - מחייבים צעדים קיצוניים מצד האזרחים, שחלשו בשבוע האחרון על החנויות כדי למלא את הבתים שלהם במוצרי מזון שונים, רגע לפני שהעלייה הבאה נכנסת לתוקפה. 

תמונות שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס' מסגירות את המצוקה האמיתית של התושבים, שלצורך רכישת מוצרי יסוד כמו אורז, ירקות, לחם ועוף - נדרשים להשיג לא פחות משלוש ערימות גבוהות של כסף מזומן. 

"אנחנו נעשה הכל כדי להתגבר על משבר האינפלציה", הבטיח נשיא המדינה, אך לפי שעה האינפלציה עדיין גואה וידם של רוב התושבים אינה משגת את ערימת השטרות המבוקשת עבור מוצרי היסוד. 

תגיות:יוקרעגבניהשוקמחייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה