חדשות בעולם

בעקבות מכת ההשמנה: ממשלת בריטניה בצעד דרמטי שישראל צריכה ללמוד ממנו  

בעוד יצרני הממתקים בעולם ממשיכים להתעשר על חשבון הבריאות שלנו ושל ילדינו, בבריטניה הוחלט לאחרונה על צעד יוצא דופן שכולם צריכים ללמוד ממנו: שורת החלטות שיעוגנו בחוק להגבלת צריכת סוכר. ומה אנחנו צריכים לעשות בנדון?

אא

בעוד יצרני הממתקים בעולם ממשיכים להתעשר על חשבון הבריאות שלנו ושל ילדינו, בבריטניה הוחלט לאחרונה על צעד יוצא דופן שכולם צריכים ללמוד ממנו: בעקבות השמנת יתר בקרב ילדים ונוער החליטה ממשלת בריטניה לחוקק חוק שירחיק את הממתקים מתצוגת החנויות והקיוסקים. את הצעד הבלתי מתפשר מעגנת הממשלה בתוצאות מחקר עגומות במיוחד לפיהן כ-37% מהילדים שלוקים בהשמנת יתר - לקו בה בין היתר בשל ממתקים שצרכו. 

החלטה זו מצטרפת לשורת החלטות שקיבל שר הבריאות הבריטי ג'רמי האנט, זאת במטרה למנוע צריכה בלתי מבוקרת וגבוהה של סוכר בקרב ילדים ונערים. 

היעד שהאנט הציב למדינתו הוא לצמצם את ממדי ההשמנה בצורה משמעותית עד לשנת 2030, וכדי להגיע לשם הוא אף הגביל רכישה מקוונת של חטיפים וממתקים במבצע כמו גם הצגת ממתקים וחטיפים בכניסה לחנויות, מרכולים, רשתות מזון וקיוסקים.

מוכרי ממתקים וחטיפים לא יוכלו מעתה לפרסם מזון עשיר בסוכר, שומן או מלח - לפני השעה תשע בבוקר, ויצרניות החטיפים והממתקים ייאלצו להסתפק בכיתוב בלבד ולהסיר דמויות אנימציה או סלבס מאריזות של ממתקים, חטיפים או מזון שומני. 

משקאות אנרגיה או משקאות ממותקים - לא יימכרו לילדים, ויצרניות של המשקאות הללו יצטרכו מעתה לשלם 'מס סוכר' (במטרה לעודד הפחתת סוכר כבר בתהליך הייצור עצמו).

בשורה התחתונה, מה אנחנו צריכים ללמוד מכך?

לדברי האנדוקרינולוג פרופ' איתמר רז, המכהן כיו"ר המועצה הלאומית לסוכרת וד"ר אורלי טמיר - חוקרת וביולוגית העומדת בראש מיזם עוצמ"ה, גם בארץ המצב איננו מזהיר כשמתבוננים על אחוז החולים בהשמנת יתר ובסוכרת. "השנה, כבר יותר מרבע מהאוכלוסייה נחשבת כשמנה, והתוצאה היא תחלואה גבוהה, בעיקר בסוכרת", הם מסבירים. 

לדבריהם, ממשלת ישראל מוכרחה אף היא לנקוט בצעדים דרסטיים במלחמה כנגד השמנת היתר והסוכרת, לאמץ את המודל של ממשלת בריטניה - ולגבש תוכנית ממשלתית מקיפה לצמצום היקף התופעה. 

תגיות:בריטניהממתקיםהחלטההשמנהממשלהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה