חדשות בעולם

שבר שתיקה: מנהיג דאע"ש במסר חדש לאנשיו

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג ארגון הטרור שספג בשנה האחרונה תבוסות מכאיבות בעיראק ובסוריה, קורא לתומכיו להתמיד במאבק

דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)דגל דאע"ש (צילום: שאטרסטוק)
אא

מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל-בגדאדי, שובר הערב שתיקה של קרוב לשנה. סוכנות הידיעות של ארגון הטרור, "אעמאק", פרסמה קלטת שמע של אל-בגדאדי, בה הוא קורא לאנשיו להתמיד במאבק.

"עבור המוג'אהדון (לוחמי מלחמת המצווה), דרגת הניצחון או התבוסה אינה תלויה בעיר או בעיירה שנגנבה, אינה כפופה למי שיש לו עליונות אווירית, טילים בין-יבשתיים או פצצות חכמות", אמר אל-בגדאדי במהלך ההקלטה, שאורכה כ- 55 דקות.

הופעתו הפומבית היחידה של אל-בגדאדי הייתה ביוני 2014. בנאום שנשא במסגד א-נורי בעיר מוסול שבעיראק, הכריז הטרוריסט על הקמת "הח'ליפות האסלאמית" בראשותו. בשנים שחלפו מאז, פורסמו ידיעות רבות על ידי גורמים שונים (בין השאר, ברוסיה) על פציעתו הקשה, ואף על מותו, באזורי הקרבות בסוריה ובעיראק, מבלי שניתן היה לאמת אותן.

המסר הקולי האחרון של אל-בגדאדי פורסם על ידי ארגון דאע"ש בסוף ספטמבר 2017 באמצעות "אל-פורקאן", אחת מזרועות התקשורת שלו. היה זה אות החיים הראשון של אל-בגדאדי מאז נובמבר 2016. הוא עודד בהקלטה את אנשיו וקרא לתומכיו – בשטחים שנותרו עדיין תחת שלטון דאע"ש ומחוצה להם – להמשיך בפיגועים נגד "הצלבנים והשיעים". הוא תיאר את ארצות הברית כאומה כושלת וציין כי רוסיה הצליחה לנצל את חולשתה כדי "לקחת את המושכות" ולהוביל את ניהול המשבר בסוריה.

בתחילת החודש שעבר הודיע ארגון דאע"ש על מותו של חוד'ייפה אל-בדרי, בנו של אל-בגדאדי, בקרבות נגד המשטר הסורי באזור חומס. ההודעה לא ציינה מתי אל-בדרי מת, אך היא טרחה להדגיש כי הוא מצא את מותו במהלך פעולת התאבדות שביצע נגד הכוחות הסוריים והרוסיים בגיזרה. תומכי דאע"ש ופעיליו ברשתות החברתיות ניצלו את הידיעה כדי לנסות ולהעלות את המורל הירוד השורר בקרב אנשי ארגון הטרור, שבשנה האחרונה חווה תבוסות רבות וסולק ממעוזיו העיקריים בעיראק ובסוריה.

למרות התבוסות הקשות שדאע"ש ספג, הארגון עדיין חי ובועט: בחודש שעבר הוא ביצע שרשרת של פיגועי טרור בעיר הסורית א-סווידא ובסביבתה, אזור הנמצא בהר הדרוזים ורוב אוכלוסייתו הינה דרוזית. פיגועי הטרור כללו מכונית תופת ומחבלים מתאבדים, והם גבו את חייהם של למעלה מ- 220 בני אדם. בסוף החודש שעבר, ארגון הטרור קיבל עליו את האחריות לפיגוע דריסה בטג'יקיסטן, בו נרצחו ארבעה תיירים. שלשום תקפו חמישה נערים, בגילאי 11 עד 17, יעדים משטרתיים בגרוזני בירת צ'צניה. הפיגועים הסתיימו ללא הרוגים, וארבעה מהמחבלים חוסלו. גם במקרה זה, דאע"ש קיבל עליו את האחריות לפיגועים.

תגיות:דאע"שאבו בכר אל-בגדאדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה