לומדים תורה

העם צמא לשמוע דבר השם: הרב עובדיה יוסף בסיפור מרגש

"באנו לשם, ואנשים עלו על החלונות על הדלתות, אנשים ונשים, ושמעו דברי תורה במשך ארבע חמש שעות". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אביר סולטן)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אביר סולטן)
אא

מגמת הנשים

כל אחת תאמר הלואי שאזכה לחנך את בני לתורה, ואם לא הבנים - תייחלו שהנכדים ילמדו תורה בבתי ספר דתיים אמיתיים! יש בתי ספר הנקראים "דתיים", אך הכל מן השפה ולחוץ. תתייעצו עם רבנים שיודעים בדיוק איפה להשים את הילד, ולאחר מכן ישתדלו שיהיה בישיבה, וילך מחיל אל חיל, עד שהילד הזה 'יוצא פרח ויצץ ציץ ויגמול שקדים', יהיה מאורן של ישראל, יקרב אנשים לתורה.

האמינו לנו בכל מקום שאנו הולכים יש צימאון לתורה, באשקלון באים אלפים לשמוע דברי תורה, וכן באשדוד, תל אביב, בת-ים, חולון היתה עיר חילונית לגמרי ואט אט נטע ה' בלבם אהבתו יתברך שמו.

בדורות הקודמים עד שאחד היה חוזר בתשובה היה עושים תופים ומחולות שפלוני חוזר בתשובה, היום ב"ה רבים חוזרים בתשובה, 'מרבים העם להביא'. בצפת יש ישיבה של מאה וחמשים איש כולם בעלי תשובה, שלפני כן היו חילוניים לא ידעו כלום, ויש אחד 'אשר יצא לפניהם ואשר יבא לפניהם', כמו הרב רפאל הכהן ועוד אנשים צדיקים שכל מעיינם איך להשיב בתשובה, והם יושבים כל היום ולומדים תורה, וכן בכל ערי הארץ יש בלי מספר, הקב"ה שתל בכל עיר צדיקים שיחזירו בתשובה, ועל ידי כך 'קרובה ישועתי לבוא וצדקתי להגלות'.

בית הכנסת הכי גדול בצפת אינו יכול להכיל יותר ממאתים חמשים איש, מכרו כרטיסים לכנס ואלפיים איש קנו, שכרו קולנוע ועשו שיעורי תורה, באנו לשם, ואנשים עלו על החלונות על הדלתות, אנשים ונשים, ושמעו דברי תורה במשך ארבע חמש שעות, היו כמה רבנים שכל אחד דיבר שעה. עיניהם זלגו דמעות "תעשו את זה תמיד, לא רק פעם בשנה, תבואו עוד כמה פעמים".

בחיפה בית הכנסת הגדול האשכנזי מכיל אלפיים חמש מאות מקומות ישיבה, ועזרת הנשים מכילה עוד אלף מקומות, ואפילו בכיפור המקום אינו מתמלא. הישיבה שאירגנה את הערב מכרה כרטיסים, והרבנים דרשו 'עוד זה מדבר וזה בא ויאמר' , ובין דרשה לדרשה היו זמרים משוררים למשוך לב העם. ישבתי שם עד שתים עשרה בלילה והתחננו שאשאר יותר, אך הרי עלי לנסוע לירושלים שעתיים, אגיע רק בשעה שתיים. הרבנים האחרים נשארו עד שתיים שלוש, והצבור מתחננים תבואו עוד פעם.

ברמלה, שכרנו קולנוע וגם הוא התמלא מפה לפה.

אני אומר לכן זאת, העם צמא לדבר ה', כולם אוהבים לשמוע תורה, רק אין מספיק תלמידי חכמים. כל אחת ואחת תאמר אולי ה' יזכני שיהיה לי בן או נכד תלמיד חכם גדול שילהיב את לב העם ויחזרו בתשובה שלמה, אתן יודעות כמה ישיבות יש של בעלי תשובה, פעם אחת שמעו תורה, 'ואכל וחי לעולם' , עברה עליהם רוח טהרה וחזרו בתשובה שלימה, כל אלה שהתרחקו מפני שאילצו אותם ליתן את בניהם בלי חינוך, שבים אל מקורותיהם.

לכן כל אחת מצווה לחנך את בניה ובנותיה בבית יעקב, זהו המקום הטוב ביותר לחינוך בנות ישראל, להכניס להן אהבת תורה ויראת שמים, 'והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש, ודלקו בהם ואכלום' , אין דבר חשוב כחינוך הבנים, 'חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה', גם כשיגדל לא יסטה ימין ושמאל, לא ילך עם הבריונים ששותים חשיש וסמים, מאבדים את עשתונותיהם מתמכרים לסמים ומתים בחצי ימיהם. ראו בבתי סוהר מלאים בריונים כאלה שהתרגלו לחשיש, ופורצים הורגים או שודדים כדי להשיג כסף לקנות חשיש, כך זה כשלא מחנכים לתורה! 'והבור ריק אין בו מים' - מים אין בו אבל נחשים ועקרבים יש בו . מים זו התורה, 'הוי כל צמא לכו למים' , אם אין תורה יש נחשים ועקרבים.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:הרב עובדיה יוסף זצוק"לדבר השםמעדני המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה