חדשות בארץ

כואב: משרד החוץ פרסם מודעה בשבת. מה היה כל כך דחוף?

"מה היה כל כך דחוף?", תוהים רבים שכואבים את קדושתה של השבת. מדוע דובר משרד החוץ לא יכולה היה לחכות שעה אחת בלבד, עד צאת היום הקדוש?

  • ט' אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוב זה קורה: משרד רשמי במדינת ישראל מחלל את היום הקדוש.

דובר משרד החוץ פרסם מודעת אבל על מותו של מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי אנאן. המודעה, שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ, נכתבה ב-18:58, כאשר השבת יצאה ב-20:00. שעה ושתי דקות לאחר מכן.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, גוף משפטנים הפועל לחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל, מגנה בחריפות את חילול השבת על ידי משרד ממשלתי.

"פקיד בשירות הציבורי, רם דרג ככל שיהיה, אינו רשאי לעבור על החוק ועל כללי התקשי"ר, ולפרסם הודעות ביום המנוחה של מדינת ישראל", נכתב בהודעת התנועה.

"אין זו הפעם הראשונה בה מצפצף דובר משרד החוץ על יום המנוחה הלאומי ומחלל את קדושת השבת. לא ברור מה 'בער' לדובר להוציא הודעה מיד ולא להמתין עוד שעה עד לצאת השבת, כפי שהמתין שר החוץ – ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הגדיל דובר משרד החוץ לעשות, כאשר הודה במהלך השבת לעשרת אלפים מעוקביו, עוקבי טוויטר שעוקבים אחריו לא מכוח אישיותו הפרטית אלא מתוך היותו נושא את דברה של מדינת ישראל כדובר המשרד.

עוד נכתב בהודעה: "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת מממלא-מקום נציב שירות המדינה, אודי פראוור, להורות על העמדתו של הדובר לדין משמעתי, ומזכירה כי לא מכבר חידד מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, את הנהלים בנושא לכלל הדוברים הממשלתיים.

"ככל שדוברי השירות הציבורי שחורגים מכללי התקשי"ר לא יטופלו משמעתית תשקול התנועה להגיש עתירה מנהלית", מסיימת התנועה את דבריה החריפים, הכואבים את חילולו של היום הקדוש במדינת היהודים.

הרב זמיר כהן מסביר בקצרה את גודל השפע הכלכלי הטמון בשמירת השבת. צפו:

 

תגיות:משרד החוץשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה