אמונה

איך לעזור לילדים להתמודד עם אבדן?

ילד שחווה אבדן עשוי לחוות גם דברים אחרים בעוצמה חזקה, ולהגיב קשה גם לדברים פעוטים. לכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע איך להקל עליו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לגבי ילד שחווה אבדן, יש לדעת כמה נקודות חשובות. הראשונה היא שאין כלל ברור כי כל ילד יגיב אחרת, לפי האופי שלו, לפי הגיל שלו, לפי חוזק נפשו, לפי רמת הקשר עם הנפטר וכן הלאה.

בגדול ננסה לתת כיוון, כמובן, לא כתחליף לטיפול מקצועי על ידי השליחים הנכונים, שאין ספק שהוא חובה לכל בית שפוקד אותו אסון.

לילד קשה לקלוט את משמעות האבדן לטווח ארוך. ילדים עצובים ובוכים בגלל הנתק המידי, לאו דוקא בגלל משמעות האבדן והשלכותיו על החיים. עם זאת, בכל גיל ההבנה אחרת וההתמודדות שונה.

התנהגות הילד משפיעה על כל המשפחה. היא עשויה ליצור מתח במשפחה, ההורה עלול לשפוט את הילד בחומרה על התנהגותו ועל בכיותיו. חשוב מאד שהילד יקבל תמיכה נכונה מהסביבה, שלא יזלזלו במה שהוא חווה ומרגיש. חשוב גם שלא להדחיק את הרגשות אלא לדבר על כך, כי הדחקה יכולה לגרום לילד נזק נפשי וגופני גם לטווח ארוך ויכול להתפרץ בהמשך החיים.

ילד שחווה אבדן עשוי לחוות גם דברים אחרים בעוצמה חזקה, ולהגיב קשה גם לדברים פעוטים. לכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע איך להקל עליו.

ילד המקבל תמיכה נכונה מהסביבה, לא רק רחמים אלא תמיכה רגשית, וגם השקפתית בהתאם לגילו, יחווה את התהליך בצורה קלה יותר.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:אבדןהרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה