אמונה

מקבלת עצמנו, וקבלת עול מלכות שמים – לקבלת הזולת

ברגע שנקבל את הזולת, נוכל לכבד את השוני – תוך כדי הערכה של הדברים היפים שבאישיות של כל אחד מהם. לכל אחד יש משהו מיוחד שבו הוא שלם בתכלית השלמות

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

עלייתנו במדרגה השניה של קבלת עול מלכות שמים – תאפשר לנו כאמור להמשיך ולעלות בעזרת ה' במדרגה השלישית – של קבלת הזולת.

ברגע שקיבלנו את עצמנו וקלטנו את הערך שלנו, ועד כמה חשוב כל יהודי וכמה כל רגע שלו חשוב בעיני ה' – עד כמה אנו אהובים אצל ה' וחשובים לו כל כך, נהיה רגועים ושלמים עם עצמנו, נאהב את עצמנו ומשם נוכל להמשיך ולהתקדם לאהבת וקבלת הזולת.

כפי שהרחבנו בתחילת הדברים שהבאנו על פי הרב טאובר שליט"א – ה' ציוה עלינו: "ואהבת לרעך כמוך" – כדי לאהוב את הזולת עלינו לאהוב את עצמנו, להעריך את עצמנו ולקבל את עצמנו, ולדאוג לעצמנו, ואז נוכל לאהוב את הזולת כמו שאנחנו אוהבים את עצמנו.

אשה שמעריכה את עצמה, ומודעת עד כמה היא בעלת ערך בלי תנאי, בת אהובה של ה', בת מלך מלכי המלכים, יהיו בה כוחות להשקיע בבני הבית, לאהוב אותם ולקבל את האישיות המיוחדת של כל אחד מהם, לכבד את צלם האלוקים שבכל אחד מהם תוך כדי הבנה עמוקה עד כמה כל אחד מהם חשוב כל כך בעיני ה' ונחשב כעולם מלא.

אשה שקיבלה את עצמה תוכל גם להמשיך להתקדם ולקבל את הבעל והילדים כפי שהם, ולהשלים עם הבעל שהיא קיבלה ועם כל ילד על מעלותיו וחסרונותיו, לא תתמרד על ילד זה או אחר או חלילה על הבעל. זהו המפתח לשלום בית וחינוך ואוירה טובה בבית. זוהי הדרך להצלחתם בעזרת ה'.

ברגע שנקבל את הזולת, נוכל לכבד את השוני – תוך כדי הערכה של הדברים היפים שבאישיות של כל אחד מהם. לכל אחד יש משהו מיוחד שבו הוא שלם בתכלית השלמות. אם אנחנו לא מזהים זאת והשני נראה לנו פחות מאתנו, הבעיה היא בנו. לכל אדם דעה שונה, ועלינו להעריך זאת שיש בעולם מגוון של דעות וסוגים שעוזרים לנו לפתוח את עצמנו לעוד כיוונים. השם שולח לנו שפע של נסיונות שכל אחד אמור לבנות אותנו, והוא הזדמנות לעבוד על המידות, להתפתח ולצמוח.

כשנקבל את הנהגת ה' עלינו ונזכור שהכל ממנו ולטובתנו, נוכל לקבל את הזולת כפי שהוא מתוך ידיעה שה' הפגיש אותנו עמו לטובתנו, גם אלו שמזיקים ומצערים אותנו, חובה עלינו להתייעץ כיצד לנהוג עמם ולהגיב להם, אך הדבר יעזור לנו לזכור שהם רק שליחים מה' וכל מה שהם גורמים לנו זה רק מרצונו יתברך לטובתנו.

כדי להגיע לקבלת עול מלכות שמים אמתית עלינו להוסיף עוד נדבך בהשקפה העוצמתית הזאת: נראה עד כמה כל אחד מאתנו ייחודי, עם תפקיד ייחודי ושליחות מיוחדת כאן בעולם.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופסלחץ כאן

תגיות:הרבנית אסתר טולדנושבילי האמונהקבלת הזולת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה