חדשות בארץ

הרב הראשי בזעקה מרה: "אין כותל רפורמי - הכותל יהודי לכל אורכו"

לאחר שחברי הוועדה אישרו לשפץ את רחבת 'עזרת ישראל', ערך משרד הדתות כינוס מיוחד. במהלכו, נשא הרב דוד לאו דברים חריפים

  • ח' אלול התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התייחס לנושא שיפוץ מתווה הכותל, ודרישת הרפורמים לקבל שליטה על החלק הדרומי של הכותל.

בתיעוד שפורסם באתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב לאו אומר: "אני לא יכול לשמוע את המילה שנקראת "הכותל הרפורמי", חלילה: הכותל יהודי לכל אורכו".

"יש לנו החלטת וועדת רבנים לענייני מקומות קדושים משנת תשכ"ט", הוסיף הרב לאו. "בראש הוועדה יושב הרב עובדיה יוסף, הרב שלמה זמן אוירבך, הרב יוסף שלום אלישיב, הרב אליעזר גולדשמידט והרב זולטי. בהחלטת הוועדה הם מציינים שהכותל קדוש לכל אורכו".

"אני רק יכול לציין שבכותל יש שם רחבה שהם רצו לתת אותה לרפורמים, אבל הכותל הוא קדוש, ולכן הביטוי הזה הוא לא נכון", הוסיף הרב.

את הדברים אמר הרב הראשי בנאומו בסוף השבוע שעבר, באירוע מיוחד של משרד הדתות במלון כינר.

הכינוס התקיים בעקבות בקשתו האישית של השר לשירותי דת, דוד אזולאי, מראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתבו, ביקש אזולאי לדון מחדש בבקשה, ולהתייעץ בנושא עם הרבנים הראשיים.

את המכתב שלח אזולאי, לאחר שלמרות חברותו בוועדה המאשרת שיפוצי מבני דת עתיקים – הוא לא הוזמן להשתתף בה. בועדה הוחלט לאשר את שיפוץ של רחבת 'עזרת ישראל', אותה דורשים הרפורמים לקבל.

במכתב ששוגר לראש הממשלה, טען אזולאי כי "קבלת החלטה זו התקבלה בלא ידיעתי כלל. אף לא פנו אליי בנושא זה. חרף הגשת בקשתי להתפטר מוועדה זו, היא טרם נתקבלה, משכך פנייתי אליך".

"לאור חשיבותו של מקום קדוש זה, ובטרם החלטה, על חברי הוועדה לשמוע את הרבנים הראשיים לישראל, שהם המומחים לענין, ועל כן אבקש כי אשר על כן אני מבקש לערור על ההחלטה שהתקבלה ולדון בה מחדש", ביקש אזולאי.

בהמשך מכתבו, התייחס השר למקרה ההיסטורי, בו נותקה אחת מאבני הכותל ברחבה המדוברת. "בעקבות אירוע היסטורי זה של נפילת אבן מאבני הכותל, הדבר מהווה הזדמנות למחשבה טרם ביצוע שינויים כלשהם באתר קדוש זה - ואחריתו מי ישורנו", כתב אזולאי, בצטטו את דברי הרב לאו.

תגיות:הרב הראשיהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה