ונשמרתם

מרגש: "אם הצלתי תינוק אחד מלסבול את מה שהלל עובר, והיה זה שכרי"

מהי מחלת השעלת, מתי נדבקים בה ומה חשוב לדעת לפני שזה קורה? פוסט של אמא לתינוק בן חודש שחלה במחלה - שובר את הרשת 

אא

פוסט חשוב ומציל חיים: כשיעל שגיא ישבה מול הרופא שבישר לה את הבשורה על מחלת ה'שעלת' שבה לוקה בנה התינוק - לקח לה כמה רגעים להבין על מה הוא מדבר. "את השעלת אנחנו מכירים כחיסון 'שחופרים' עליו הרבה, ויש עליו דעות בעד ונגד", היא כותבת בפוסט מרגש בעמוד הפייסבוק שלה. "זו נשמעת מחלה כזו משנות החמישים שלא קורית אף פעם, ושסתם הוסיפו לנו חיסון לסל".

השעלת היא מחלה שבה חיידקים תוקפים את מערכת הנשימה של תינוקות שלא התחסנו, לרוב בחודשיים הראשונים לחייהם. שיעול שכזה אצל תינוקות הוא מסוכן ביותר, ולא פעם הביא אף לחנק שהסתיים במוות. "הלל המתוק שלי לפני כשבועיים נהיה באי שקט. תיארתי לעצמי שזה גזים, אולי בגלל תחליף חלב לא תואם או שהוא 'רוצה ידיים'. ואז התחיל שיעול שהיה נשמע כמו רחמים עצמיים - שיעול מתוק כזה, שכולנו צחקנו ממנו. ילד קטן שמשתעל בכאילו".

אבל אחרי שבוע, כשהשיעול נהיה ארוך יותר - שגיא החליטה לגשת לרופא המשפחה. "הוא אמר שאני מדליקה מזגן ובטח הוא התקרר, ונתן לנו אנהילציה שלוש פעמים ביום".

שלושה ימים של אנהילציה עברו ללא שיפור, ואז הגיע הלילה ששגיא לא תשכח בחיים. "מתוך שינה אני שומעת צפצופים כמו חריקות קטנות מהמיטה של הלל. קפצתי אליו. הוא היה כחול עם שפתיים אפורות - אני בעיקר צרחתי. אלי, בעלי המציל הלאומי עשה לו הנשמה, עיסוי וכל מה שלמד בחיים ואחרי שתיים שלוש דקות הוא חזר. חשבנו שזה מפליטה שבלע או משהו, לא קישרנו".

 

"עומדים דרוכים מעל המיטה, ובוכים לנס" 

שארית הלילה עברה בשלום, ובבוקר הם הלכו לרופא שקבע כי מדובר בדלקת ריאות והפנה אותם למיון של בית החולים שניידר. "במיון, איך שהרופא ראה את השיעול הוא אמר 'הילד כחול, זו שעלת'. הוא ביקש שיכינו לו את חדר הטראומה, ואמר שהוא צריך חמצן. רופאים ואחיות רצו, בכל אופן תינוק בן חודש. ואז התחילו בדיקות בלי סוף, והוכנסנו לבידוד. עברנו לילות של חנק, של שערי מוות, של אחות עם ידיים רועדות שמנסה לעשות סקשיין תוך כדי החדרת חמצן ועיסוי. שוב הכחלות, שוב שפתיים אפורות. שוב רופא רץ לחדר ומציל לילד את הנשימה. וככה, בלי שינה. עומדים דרוכים מעל המיטה, ובוכים לנס".

בביקור הרופאים שאלה שגיא האם הרופאים מתכוונים לתת לו תרופה, כדי שהם יוכלו להשתחרר. "הוא חייך ואמר לי: 'אין לזה תרופה, וחבל ששאלת כי קוראים לזה 'מחלת מאה הימים'. מאה ימים של שיעול שמפיל לך את הלב - אצל מבוגרים ומחוסנים מביא לשבירת צלעות, ואצל תינוקות מביא לעתים למוות".

אז מאיפה הכל התחיל? לדברי שגיא, ככל הנראה מדובר בשעלת שבה לקתה היא בעצמה במהלך ההריון, אך לא אובחנה בזמן. כעת היא מבקשת להזהיר אמהות אחרות, ואומרת: "לכו להתחסן בהריון, וכל שיעול שמסתיים באנחה כזו חמודה - תבקשו בדיקת שעלת. זה לא תמיד ויראלי, וזה לא תמיד דלקת ריאות. יותר מדי תינוקות מתו מזה, ואנהילציה לא עוזרת לשעלת. הלל יצא מסכנת חיים, אבל מחכה לנו חצי שנה לא פשוטה, וכרגע אנחנו עדיין מאושפזים בלי שום צפי. החשיפה הזו לא פשוטה לי, אבל אם הצלתי תינוק אחד מלסבול את מה שהלל עובר - והיה זה שכרי", היא חותמת. 

תגיות:תינוקותבדיקותשעלתסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה