מעניין

ניסוי חברתי מעניין: איך הגיבו העיראקים לתייר היהודי שהסתובב ביניהם?

ניסוי חברתי שנערך לאחרונה בעיראק ופורסם ברשתות החברתיות המקומיות, הצליח לחולל 'רעש' גדול בשל תוצאותיו: כיצד הגיבו המקומיים לאפשרות שיהודים ירצו לחזור לארץ מוצאם עיראק? 

השחקן שהתחפש ליהודי חרדי משוחח עם המקומיים (צילום מסך)השחקן שהתחפש ליהודי חרדי משוחח עם המקומיים (צילום מסך)
אא

ניסוי חברתי שנערך לאחרונה בעיראק ופורסם ברשתות החברתיות המקומיות, הצליח לחולל 'רעש' גדול בשל תוצאותיו. במסגרת הניסוי ניסו צעירים לבחון את יחסו של האזרח הממוצע לחזרתם של יהודים בעלי חזות חרדית לארץ מוצאם, עיראק. 

הניסוי, תחת השם 'חזרתו של בנימין', בדק מה תהא תגובתם של האזרחים למראה יהודי בעל חזות חרדית ש'חזר' לעיראק לצורך חיפוש בית סבו שחי בבצרה. 

"ואז קרה משהו שאף אחד לא ציפה לו", נכתב לצד הסרטון, עם פירוט לגבי הקהילה היהודית הענפה שהתקיימה בעיראק לפני כמאה שנה. "היהודים היו מוכרים, קונים ושותפים לבנייה ואפילו לניהול המדינה", נכתב באחד מדפי הפייסבוק היותר פופולאריים שבהם מבקרים צעירים. "אך בגלל מדיניות השלטון, היהודים נאלצו לברוח מהמדינה ועזבו מאחוריהם את הרכוש".

לצורך הניסוי התחפש הנסיין ליהודי חרדי בשם 'מיכאל אנדריי בנימין', וכששוחח עם אנשים ברחוב סיפר להם כי הגיע לבצרה במסגרת מסע שורשים שבו הוא מנסה להתחקות אחר הבית של סבו שנפטר. למי שנאות להקשיב לו סיפר השחקן כי הוא ישראלי, ולמרות החשש הראשוני - השחקן הופתע מהתגובה המפרגנת שקיבל. "שאללה יברך אותך, בוא תישאר כאן איתנו", אמר לו אחד התושבים. 

"אם סבא שלך היה חי כאן אתה יכול להשיג אזרחות ולחזור לכאן", אמר לו אדם אחר. כששאל 'בנימין' האם זה לא מסוכן ליהודים לבוא ולגור שם נענה כי "תמיד יש מקרים יוצאי דופן, אבל באופן כללי - כולם באותה סירה. לא תהיה לנו בעיה שיהודים יחזרו לכאן. בעיראק של היום יש דו-קיום".

תגיות:עיראקמענייןניסוי חברתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה