סיפורים אישיים

מחפשים עבודה? קבלו מסר מרגש מרבי דוד אבוחצירא

רבי דוד אבוחצירא בסיפור מרגש עם מסר עצום: בורא עולם זן ומפרנס את כל יצוריו בהשגחה פרטית מופלאה

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

הציווי: "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך" הוא הציווי לשמוע בקול חכמים אשר הותיר לנו הקדוש ברוך הוא בכל דור ודור, וכפי שמובא: "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל".

בעניין זה, מספר רבי דוד אבוחצירא סיפור מופלא על אביו, רבי מאיר אבוחצירא. כה דבריו: "יהודים שעמדו לעלות לארץ ישראל, היו נוהגים לסור טרם צאתם מארץ מולדתם, לביתו של רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל.

יהודים אלו עזבו את פרנסתם, ביתם ומכריהם על מנת לעלות לארץ הקודש. מדובר בצעד אמיץ, ורבי מאיר היה מרגיעם ומעודדם, עד שיצאו לדרך מחוזקים.

באחד הימים, הגיע לביתו של רבי מאיר יהודי שמירר בבכי. לשאלתו של רבי מאיר, השיב את פשר בכיו: "עומד אני לעלות לארץ הקודש, אך איני יודע לקרוא ולכתוב. כיצד, אפוא, אתפרנס בארץ ישראל, בה כולם מלומדים?"

הרגיעו רבי מאיר ואמר: "הבורא יתברך זן ומפרנס לכל, ומתקן מחיה ומזון לכל בריותיו אשר ברא ברחמיו וברב חסדיו. מי שיודע קרוא וכתוב, מזמן לו הבורא פרנסה שתובעת ידיעת קרוא וכתוב, ומי שאינו יודע קרוא וכתוב - מזמן לו הבורא פרנסה שאינה מצריכה ידיעת קרוא וכתוב".

פני האיש אורו, והוא עלה ארצה והתיישב בקרית את"א. בנו התקבל לעבודה בקרית רפא"ל, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה, והיה לעוזרו של אחד מבכירי מהנדסי הטילים.

תוך כדי עבודה, ציין המהנדס באוזני עוזרו כי הוא נתון בבעיה: במשרדיהם מצטברות ערמות של תוכניות סודיות, אשר בשל הוראות הבטיחות החמורות – אסור להשליכן לאשפה. המגירות מתפקעות מרוב ניירת, המדפים עומדים לקרוס, מה עושים?

השיב העוזר: "נביא אדם שאינו יודע קרוא וכתוב, והוא ישמיד את התוכניות". המהנדס השיב לו בתמיהה: "היכן נמצא אדם שאינו יודע קרוא וכתוב?", ושמע את תשובתו של העוזר: "אני מכיר אדם כזה – אבי!"

לאחר שנוכח המהנדס לראות כי אותו יהודי אינו יודע לקרוא, והוא אדם ישר והגון – קיבלוהו לעבודה. העמידו לרשותו משרד, ומבוקר עד ערב עמד והשמיד תוכניות סודיות, וקיבל משכורת נאה.

30 שנות עבודה חלפו, והיהודי הגיע לגיל פרישה. הוא קיבל פנסיה נאה ונשלח לביתו, אך לא היה מרוצה. הוא הגיע אל ביתו של בנו של רבי מאיר – הלא הוא רבי דוד מנהריה, ואמר לו: "אביכם אביכם הבטיח לי פרנסה לכל החיים, ועכשיו פטרוני מעבודתי!"

השיב לו רבי דוד: "אל דאגה. אם הבטיח אבי – דברו לא ישוב ריקם!"…

לא ארכו הימים, ומן המפעל פנו אל האיש שישוב לעבודתו. הסיבה: לא הצליחו למצוא תחליף בּוּר כמוהו, והמשרדים שוב עומדים להתפקע מרוב ניירת…

שב האיש לעבודתו, והמשיך להתפרנס מאי ידיעת קרוא וכתוב. כמה ניתן ללמוד מכך מוסר השכל: בורא עולם זן ומפרנס כל בריה בהשגחה פרטית מופלאה.

על פי הספר 'אביר יעקב'.

תגיות:עבודההרב דוד אבוחצירא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה