אמונה

בכוחה של המחשבה נוכל להשפיע על בני ביתנו

אמא שמאמינה בילדיה וחושבת עליהם חיובי, תגרום להם להצליח בעזרת ה'. אמא שמאמינה בכוחותיהם של בניה בלימוד ובמידות טובות – תגרום להם להוציא כוחות אלו אל הפועל

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

כמה עלינו, נשים ואמהות בישראל, להזהר במחשבות שלנו על עצמנו, על בני ביתנו, על הבעל ועל הילדים. האמא היא לב הבית – במחשבותיה יש כח עצום, ודרכן היא יכולה לבנות את בני הבית, ואת עצמה כמובן, וחלילה להפך. אם תחשוב חיובי על בעלה – הוא יוכל לצמוח ולפרוח, ואם חלילה תחשוב "מה כבר יצא ממנו?" המחשבה היא כנבואה המגשימה את עצמה. והוא הדין כלפי ילדיה וכלפי עצמה.

למחשבות יש כח גדול על שלום הבית. שמעתי על אשה שהתרחקה מאד מבעלה, עד כי לא דיברו ביניהם כבר חמש עשרה שנים. הגיעה אותה אשה לרבנית, והרבנית הנחתה אותה להתבונן שוב בתמונות של האירוסין והחתונה. האשה ישבה עם אלבומי התמונות, והאהבה וההערכה הראשונית שלה אל בעלה התעוררו אצלה שוב. פתאום החלה להזכר בכל הטוב שראתה בו אז, וחשבה כמה לא נתנה לזה מקום, ואולי משום שהוא שקט וחלש יותר הוא נסוג לתוך עצמו והנתק התרחש. מתוך תחושות אלו היא חזרה הביתה. והנה, עוד לא הוציאה הגה מפיה, ובעלה פונה אליה ושואל האם כבר אכלה. כשהשיבה בשלילה, הם התיישבו ואכלו יחד ארוחת בוקר – לראשונה זה חמש עשרה שנה! הם שוחחו, וזה היתה תחילת השינוי. בהמשך, בעזרת הדרכה ומאמצים של שניהם, ב"ה עלה הקשר ביניהם על דרך המלך, ושבה השכינה אל הבית.

נושא זה של השפעת המחשבה על שלום הבית נרחב מאד, ובגלל חשיבות הענין וכדי שלא לקטוע את רצף הקריאה הרחבתי על כך בנספח מיוחד בסוף פרק זה.

גם על הילדים נוכל להשפיע לטובה דרך המחשבה. אם שחושבת טובות על ילדיה, תנסוך בהם אמונה בכוחם ורצון לגדול וללכת בדרך טובה. האהבה שהיא תקרין תגרום להם להשיב לה אהבה ולרצות לקבל את מוסרה הטוב.

אמא שמאמינה בילדיה וחושבת עליהם חיובי, תגרום להם להצליח בעזרת ה'. אמא שמאמינה בכוחותיהם של בניה בלימוד ובמידות טובות – תגרום להם להוציא כוחות אלו אל הפועל. חז"ל מספרים שלפני שנולד שמואל הנביא יצאה בת קול ואמרה שעתיד להיוולד צדיק ששמו שמואל, והוא יהיה נביא. כל האמהות באותו דור ששמעו את בת הקול ורצו כל כך לזכות לילד גדול שכזה – נתנו לבניהן את השם שמואל. אמנם, רק חנה זכתה ללדת את שמואל הנביא, אבל כל אותם ילדים שנקראו בשם שמואל, זכו גם הם לנבואה! (ע"פ מדבר קדמות בשם מהר"מ מזרחי בעל פרי הארץ). מחשבות האמונה של אותן אמהות בכוחותיהם של ילדיהם לצאת נביאים, גרמו לילדים שלהן לקבל נשמה גבוהה ולהיות ראויים לנבואה.

אשה שבנה ירד מהדרך, שיתפה את חברתה במה שקורה עם הבן. החברה היתה בטוחה כי היא שבורה, ואף כועסת על הבן, להפתעתה גילתה שאין זה כך. שאלה את חברתה בתמיהה: "איך את מסוגלת לשמוח על אף הנסיון הלא קל שאת עוברת עם בנך?" ענתה אותה אשה צדקנית: "הרי כתוב שכשאדם חוזר בתשובה מאהבה, זדונות נעשות לו לזכויות. אני בטוחה שהבן שלי יחזור בתשובה ומדמיינת אילו זכויות יהיו לו אז, כל העברות החמורות שהוא עובר הרי יהפכו לזכויות, ותהיה לו כמות כזאת של זכויות שהוא לא היה מגיע אליה לו לא היה יורד מהדרך!" עבר זמן, ובנה של אותה אשה חזר בתשובה, והפך לאברך חשוב מאד... אין ספק שלמחשבותיה החיוביות של אמו עליו היה בכך חלק גדול.

כשחושבים חיובי על הילד, משפיעים עליו להתקדם ולהצליח. ידוע המחקר שבו סימנו כוכב ביומן התלמידות ליד חלק מן השמות, ואמרו למורה של אותן תלמידות שאלו ילדות בעלות פוטנציאל גבוה יותר, מה שלא היה נכון. המורה קיבלה את הדברים, והציפיות שלה מתלמידות אלה היו בהתאם. בסופה של אותה השנה התברר כי כל אותן תלמידות, שהיו חלשות בכשרונותיהן, והשגיהן בשנים קודמות היו נמוכים – עשו קפיצה רצינית מבחינה לימודית ואכן הגיעו להשגים מרשימים. האמון הוכיח את עצמו.

מובן שהשקעה במחשבה כדי להשפיע על הילדים אינה סותרת השקעה בחינוך – עקב חשיבות נושא זה הרחבתי על כך בנספח בסוף פרק זה.

כדי לחשוב חיובי על הבעל והילדים כדאי לנו לרשום את מעלותיהם, וכל יום להוסיף לרשימה דברים נוספים שאנו רואים בהם. ההתמקדות שלנו בטוב שבהם תוכיח את עצמה בגדול.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:כח המחשבההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה