חדשות בריאות

איך חיידקים אוספים דנא מהגוף שלנו, ובשביל מה? חשיפה מרגשת

מאמר מדהים שהתפרסם לאחרונה על ידי ד"ר בת שחר דורפמן באדיבות 'מכון דוידסון' למדע - שופך אור על הדרך המופלאה והיצירתית שבאמצעותה אוספים החיידקים את החומר הגנטי באזור המחיה שלהם. בשביל מה הם צריכים חומר גנטי? 

אא

מאמר מדהים שהתפרסם לאחרונה על ידי ד"ר בת שחר דורפמן באדיבות 'מכון דוידסון' למדע - שופך אור על הדרך המופלאה והיצירתית שבאמצעותה אוספים החיידקים את החומר הגנטי באזור המחיה שלהם. את הממצאים החדשניים גילו החוקרים בעזרת טכניקת צילום מתפתחת, שאפשרה להם לראות כיצד החיידקים משתמשים בסוג של 'צלצל' כדי 'לדוג' את החומר הגנטי.  

בשביל מה צריכים החיידקים את החומר הגנטי? "אחת התכונות שמאפשרות לחיידקים לרכוש במהירות תכונות שיועילו להם היא יכולתם לדוג חומר גנטי מהסביבה, ולשלב אותו בדנא שלהם", מסבירה ד"ר דורפמן.  

ממשיכה ד"ר דורפמן ומסבירה כי תהליך זה (המתקרא בעגה המקצועית 'טרנספורמציה') אינו אלא אחד הפקטורים שעוזרים לחיידקים להיות עמידים בפני אנטיביוטיקה, ולהתרבות בצורה מהירה.  

במחקר החדש הצליחו החוקרים לתעד את התהליך כולו במצלמה - כולל סימון של סיבים חלבוניים בשם 'פילי' שקודם לכן לא נראו לעין המצלמה בשל גודלם. "עוביים עומד על 1/10,000 משערת אדם ולכן קשה לראות אותם", מסבירה הרופאה.  

הגילוי החשוב הוא פריצת דרך משמעותית בעולם הרפואה, שכן מדובר בסוגיה שהעסיקה מדענים מאז שנת 1928. המשך חקר התהליך ישפר פלאים את ההבנה הכוללת של הרופאים עולם החיידקים, ויאפשר פיתוח תרופות חדשות כנגד חיידקים שעמידים לאנטיביוטיקה.   

תגיות:חיידקיםמדעחשיפהדנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה