אמונה

שבילי האמונה: הבעיה שלך היא הישועה שלך!

אין טעויות אצל הקב"ה! גם מה שנראה לנו אסון, פצע וצרה שילוו אותנו כל החיים ו'יתקעו' אותנו בכל חיינו, עשויים להיות לנו פתח ישועה

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

לפעמים האדם סובל מבעיה מסוימת וחושב: "למה הקב"ה עשה לי את זה? איך אני אמצא כך את הזיווג שלי? מי יקבל אותי עם הבעיה הזו לעבודה?" אך עליו לזכור שגם מה שנראה בעיניו רע ומעכב, הכל נעשה בהכוונה ממרום – וה'בעיה' שלך – היא הישועה!

סיפר הרב גרשון מונק שליט"א את המעשה המדהים הבא שאירע בביתו של מרן הרב חיים קנייבסקי שליט"א:

הגיע אל הרב בחור ישיבה מצוין, בעל מידות ויראת שמים נפלאה, אך היתה לו בעיה אחת – צלקת גדולה שכיסתה שטח גדול בפניו. אותו בחור הגיע לגיל השידוכים והחל לחפש את הזיווג שנקבע לו ממרומים. והנה, הבחור יצא לפגישה הראשונה שנקבעה לו... אותה נערה הוקסמה ממידותיו של הבחור, אך הצלקת הגדולה בפניו לא נתנה לה את האומץ לחשוב שכך ייראה בן זוגה, והחליטה לרדת מההצעה בצער רב.

אותו בחור ישיבה נפגש עם בחורות נוספות, כולן הודו שהוא בחור מיוחד, אולם סרבו להמשיך להיפגש עמו.

בלב שבור הלך הבחור אל הבית ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק, ביתו של הרב חיים קנייבסקי שליט"א, לספר לרב על מצבו, לקבל ייעוץ ואף ברכה לזיווג. נכנס הבחור אל הרב קנייבסקי שליט"א וסיפר לרב את כל הסיפור.

הסתכל עליו הרב קנייבסקי ואמר: "בפגישה הבאה שתהיה לך – תספר לה כבר בתחילת הפגישה איך קיבלת את הצלקת הזו."

באותו שבוע הוצעה לו בחורה נוספת. הבחור הגיע אל הפגישה, והם התיישבו והחלו לשוחח.

לאחר הכרות קצרה ואמירת שלום, פנה הבחור אל הנערה ואמר: "לפני שנתחיל לדבר, אני רוצה לספר לך על הצלקת הגדולה שאת רואה בפני, ותסלחי לי שאני פותח בכך – אך כך ציווה עלי הרב קנייבסקי."

הבחורה הופתעה אבל הקשיבה לדבריו: "היה זה לפני שנים רבות, כשהלכתי ברחובות ירושלים בשעת לילה מאוחרת. לפתע אני שומע צעקות מאחת הסמטאות, רצתי מהר לבדוק את המתרחש והנה אני רואה נערה רצה, ואחריה רודף נער ערבי המבקש להתעלל בה.

מיד התחלתי לרדוף אחריו, בעוד אותה נערה בורחת בפחד ובבכיות... עד שבאחת הסמטאות הצלחתי לתפוס את הנער הערבי ולהפילו ארצה.

הנער הערבי החל להיאבק עמי, ותוך כדי העימות הוא שלף חפץ חד ועשה חתך גדול בפני. אותה צלקת נותרה לי למזכרת מאז..."

הבחור רואה שהנערה מתרגשת כולה, והיא מתחילה לבכות.

הבחור נבוך ושואל אותה מדוע היא בוכה, והיא אומרת לו: "אני הייתי אותה ילדה! כל חיי רציתי לדעת מי היה אותו בחור, ולהודות לו על שהציל את חיי – כעת רואה אני את השגחתו של ה' יתברך, ששלח אותך להיפגש עמי."

ובחודש אדר תשע"א קבע הזוג המאושר מועד לחתונה.

אומרים חז"ל שמאז שנברא העולם, יושב הקב"ה ומזווג זיווגים לפי ההתאמה המושלמת ובזמן הטוב ביותר. לפעמים חושב לו אדם: "מי תרצה אותי עם צלקת כזו? מי יתחתן אתי בגיל כזה? למה הקב"ה הביא עלי את הבעיה הזו שהורסת לי את הזיווג או את הפרנסה?" ואדם לא יודע, שכל מה שעושה ה' הוא עושה בחסד וברחמים, ודוקא הצלקת הזאת, ודוקא הבעיה הזאת – בזכותה ייוושע.

כשהקב"ה רוצה לתת לאדם או לעולם דבר טוב, אין הדבר מגיע אלא מתוך הסתר, לכן מגיע קודם הצער.

אין טעויות אצל הקב"ה! גם מה שנראה לנו אסון, פצע וצרה שילוו אותנו כל החיים ו'יתקעו' אותנו בכל חיינו, עשויים להיות לנו פתח ישועה. כביכול אומר הקב"ה: "בני היקר, בתי היקרה, אינך רואה את התמונה בשלמות, נכון שאינך מבין מדוע באה עליך צרה זו – אך היא רק לטובתך! דוקא בגלל הצלקת הזו תרצה אותך בת זוגך, ודוקא בגלל הבעיה שלך ובגלל הגיל שלך אתה תקבל את הטוב ביותר שאתה צריך לקבל! כי הייסורים שלך הם המתנה שיתנו לך את הזיווג המיוחד שלך, את העבודה המתאימה לך ביותר!"

רק תזכור שאין רע מאת הקב"ה – הכל הוא רחמים ומתנת שמים גם כשאיננו מבינים! אל לו לאדם להתאונן: "למה נולדתי כך?" יזכור ש"ורחמיו על כל מעשיו" – כל מה שה' נותן הוא מלא רחמים וטוב, וגם הצרה והנסיון שיש לך הם האוצר שנתן לך הקב"ה כדי להעניק לך את הטוב!

סיפרה לי אשה שבעלה לא מאד מצליח להתרכז לאורך זמן, אך יש לו המון אנרגיות ובזכותן הוא מצליח בעבודתו בתור עסקן לעזור לאלפי אנשים לפעול ולעשות הרבה טוב. איך היה מצליח לעשות את כל זאת לולי המרץ הבלתי נדלה שלו? אז בעצם חיסרון שלו הוא מעלה אדירה לסביבתו ולכל מי שנעזר דרכו.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:הרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה