סיפורים אישיים

הפלסטינאי שהתגייר: מתרגש מהתורה

הוא נולד בשכם, בשם בוסמן אבו-רס, והיום שמו יניב אליאסף. במשך 12 שנים הוא ישב בכלא הישראלי, ובמהלכן התקרב ליהדות. "אמרתי לעצמי, גם אם אצטרך למות בשביל הקב"ה, אני לא מפחד. אני יהודי"

אא

יניב אליאסף, לשעבר בן דוד, התפרסם לפני כשנתיים וחצי, כששוחרר מהכלא הישראלי לאחר 12 שנים, במהלכן התגייר, אך כמעט שנפל בין הכיסאות, כפלסטינאי מוסלמי שנטש את זהותו הקודמת. לכפר הולדתו לא יכול היה לחזור עם הפאות, התפילין והטלית, וגם בישראל לא קיבל מעמד. בסופו של דבר העזרה הגיעה, ולאחרונה.

אחרי שנתיים כגר-צדק יהודי, וכתלמיד ישיבה חרדית הממוקמת בשכונת גאולה בירושלים, ליווה אותו צוות החדשות של ערוץ 2. ביום שחרורו פגש אותו צוות החדשות של ערוץ 2 כשהוא נמצא במחסום, ממרר בבכי. "אני לא יודע לאן ללכת", אמר נואשות, "אין לי אף אחד, אין לי". "אם אתה הולך עכשיו לאחד הכפרים שנמצאים פה, מה יקרה?", שאל אותו הכתב. "מה קרה לך, אתה? גזר דין מוות. ככה אני אלך?", השיב יניב והחזיק בפאותיו הארוכות. היום, שנתיים אחרי הגיור שעבר אצל הרב ניסים קרליץ, הוא מספר על אותם ימים: "אני האמנתי בה יתברך, אמרתי לעצמי, גם אם אצטרך למות בשביל הקדוש ברוך הוא, אני לא מפחד. אני יהודי, לא מפחד". 

"הוא בא אליי בהתחלה ואמרתי לו מה אתה צריך את היהדות?", סיפר הרב אבינועם כהן מהרשות לשיקום האסיר. "הוא היה איתי קשה מאוד. היה לי קשה מאוד להתקבל", הוסיף אליאסף. בשנתיים וחצי האחרונות, יושב יניב ולומד באדיקות, בניסיון לסגור פער תורני של שנים ארוכות. בראיון סיפר שהוא מתרגש מלימוד התורה. "קודם כל אני יהודי. צריך להודות בבוקר, להודות לה יתברך, לרקוד ולשמח את ה יתברך", אמר. מי שעזר ליניב להגיע לישראל היה מתאם פעילות צה"ל בשטחים לשעבר, תא"ל פולי מרדכי, שסיפר במפגש המחודש ביניהם: "לפני כשנתיים קפצתי לבקר אותו בישיבה, באיזו סמטה במאה שערים. תפס אותי שם הרב, אמר לי שהוא יותר מחמיר מהתלמידים, כבר בחמש בבוקר מקים את התלמידים, מאיץ בהם לא להיות עצלים בבוקר".

 

"בלהיטות ובנחישות כזאת לא נתקלתי"

הרב אבינועם כהן הוסיף: "כשאני עומד לידו אני מתחיל להתבייש. "וואו, תראה את יניב. מה, אני נולדתי כזה, גם אני צריך לשמור כמו שיניב שומר... בלהיטות ובנחישות כזאת אני לא נתקלתי. בפלסטיני - כל שכן". בישיבה מספר הרב אליאב מזרחי: "בדרך כלל הגרים באים מרקע רוסי, נניח, או שהאבא יהודי. אתה לא כל כך מייחס לזה חשיבות. אבל פה, יניב הוא ממש סיפור מרתק. אמרתי לו אשריך, על זה נאמר: אבי ואמי עזבוני, וה יאספני!. הקב"ה זה האהבה שלו עכשיו".

"בתור יהודי, בזכותך התחזקתי והבנתי מה המהות שלי", אמר ליניב עובר אורח שזיהה אותו מהכתבה בערוץ 2 מלפני כשנתיים וחצי, "עשית קידוש השם. אולי בגלל זה התחלתי להתחזק וחזרתי בתשובה. אמרתי איך יכול להיות דבר כזה? מאותו רגע אמרתי אני מפסיק להיות כופר".

תגיות:גרי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה