חדשות בארץ

עורך "מעריב" מפתיע: "לתת קנס לצופר לפני שבת - זה פשיזם טהור"

דורון כהן, עורך בכיר ב'מעריב' שנכח בשבת האחרונה בבית הכנסת 'שפירא' בתל אביב, וראה במו עיניו כיצד שוטר מוציא פנקס ועט ומבקש מספרי תעודת זהות מן המתפללים כדי להגיש דו"ח על רעש - מסביר מדוע מדובר במחדל חמור, שאין לעבור עליו לסדר היום

אא

המלחמה האבסורדית שמנהלת עיריית תל אביב נגד צופרי השבת עלתה שלשום מדרגה: שוטר מהשיטור העירוני, חמוש בעט ובפנקס, הגיע עם ניידת לאחר כניסת השבת לבית הכנסת "ישועת ישראל' בשכונת שפירא שבדרום העיר. השוטר שלף את פנקסו ועטו ודרש מהמתפללים להציג בפניו את תעודות הזהות שלהם. העילה: תלונות שהתקבלו נגד השיר שמשמיע בית הכנסת כדי להכריז על כניסת השבת.

דורון כהן, עורך העיתון "מעריב", לשעבר תושב השכונה שאביו היה ממקימי בית הכנסת, הגיע בערב שבת אל המקום לרגל ציון יום הזיכרון לאביו. כהן, שזועזע ממה שראו עיניו, כתב בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין. שישי בערב, בית הכנסת בשפירא (הייתי שם, אזכרה של אבי), מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז. מהמתפללים. למה? בגלל אותו שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת ומוציא מדעתם את 'הנאורים'. אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה? תחליטו אתם".

בראיון ליומן ערוץ 7 הרחיב כהן את הדיבור על המאבק שמנהלים בתקופה האחרונה תושבים חדשים שהגיעו לשכונה נגד השיר המבשר על כניסת השבת: "הם מציפים את המוקדים בקריאות להשתיק את בית הכנסת. בכל פעם הם מגיעים לבית המשפט ונופלים, ומגיעים שוב עם סיבות אחרות. פעם זה רעש, פעם אמרו שהרמקולים שעל הגג זו פסולת שצריך לפנות אותה, פעם פנו לפיקוח של העירייה אחר כך פנו למשטרה. לא מוכנים להכיל את שתי הדקות האלה".

כהן הבהיר כי לו השירים היו מושמעים בכל יום בשש בוקר – הוא היה מצטרף אל המוחים: "אבל יש כאן את עיקרון המידתיות. מדובר בשיר של שתי דקות בשבוע שמבשר על כניסת השבת והם לא מסוגלים להכיל את זה. מדובר באנשים מאוד נאורים, מאוד ליברלים, מאוד פלורליסטים, אבל הם לא מוכנים לקבל את זה... הגיע הזמן שאנשים יהיו ליברלים ופלורליסטים גם בחיי היומיום, ולא רק בטוויטר".

"מדובר בקבוצת מתיישבים חדשים שמציפים את המוקד של העירייה בכל פעם שיש את השיר הזה בערב שבת, בניסיון להשתיק את בית הכנסת", הוסיף כהן בשיחה עם כיכר השבת. "האם אותם תושבים נאורים היו מעזים להשתיק את הכנסיות הפועלות באזור?! מדובר באוכלוסייה חלשה ומושתקת. זה פשיזם טהור ואי אפשר לעמוד מנגד".

מדברים שכתבה שפי פז, פעילה חברתית תושבת דרום תל אביב הנאבקת בשנים האחרונות נגד תופעת המסתננים הזרים המציפים את האזור, עולה כי אין זו הפעם הראשונה שניידת משטרה מגיעה לבית הכנסת בשבת כדי להטריד את המתפללים. פז כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "אין לי מושג מי שיקר למי ומי כופף את היד של מי, אבל עם כניסת השבת, אחרי שהושמעו הזמירות ואנחנו עמדנו בשקט בצד והשקפנו, שוב הגיעה לבית הכנסת ניידת". פז הוסיפה כי מדובר ב"טעות חמורה גם של המתלוננים וגם של העירייה" והבהירה: "מהשבוע הבא אנחנו נטריף את השכונה בכל יום שישי ולא נפסיק עד שנקבל ליד התחייבות מפורשת שתשים סוף להתעללות הזאת".

מהמשטרה נמסר: "אנו מבקשים להבהיר כי הגעת המשטרה לאירוע היתה לאור קריאה למוקד העירוני, ולא באופן יזום. לאחר בדיקת האירוע מצאנו כי אופן הטיפול לא היה כמצופה, ואנו נפיק את הלקחים".

תגיות:שבתמעריבצופרפשיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה