חדשות בעולם

מחריד: עלייה חדה במספר הרבנים הרפורמים בארצות הברית שמחתנים זוגות מעורבים

84% מכלל הרבנים הרפורמים בארצות הברית משיאים בני זוג שרק אחד מהם הינו יהודי, וזאת לעומת 47% שעשו זאת בשנת 1995

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

סקר מקיף שנערך בארצות הברית מבסס את העובדה שהפכה כבר לנחלת הכלל: התנועה הרפורמית מובילה את היהודים בארצות הברית ההולכים בעקבותיה להתבוללות ולהיטמעות.

על פי הסקר – שתוצאותיו התפרסמו באתר JTA – מאז 1995 חלה בארצות הברית עלייה תלולה במספרם של הרבנים הרפורמים והרבנים המשתייכים לזרם הרקונסטרוקציוניסטי (התנועה ליהדות מתחדשת) שמשיאים בני זוג שרק אחד מהם הינו יהודי. בעוד ב- 1995 47% מכלל הרבנים הללו ערכו חתונות מעורבות, כיום 84% מהרבנים הרפורמים ו- 88% מהרבנים הרקונסטרוקציוניסטיים מחתנים זוגות מעורבים. רק 16% מהרבנים הרפורמים ו- 12% מהרבנים הרקונסטרוקציוניסטיים מסרבים לערוך נישואין מעורבים.

הסקר הקיף כמעט רבע מכלל 2,200 הרבנים הרפורמים בארצות הברית וקרוב למחצית מ- 300 הרבנים המשתייכים לזרם הרקונסטרוקציוניסטי. 59 רבנים קונסרבטיביים השתתפו אף הם בסקר – 8 מתוכם דיווחו כי בניגוד להוראת תנועתם הם עורכים חתונות מעורבות.

מהסקר עולה נתון נוסף: למרות התמיכה שהרבנים הרפורמים והרקונסטרוקציוניסטים מעניקים לזוגות מעורבים, בעצם הסכמתם לחתן אותם, רובם (74% מהרבנים הרפורמים ו- 87% מהרבנים הרקונסטרוקציוניסטים) לא יסכימו לערוך את טקס הנישואין במשותף עם נציג של דת אחרת. עם זאת, 50% מכלל הרבנים משני זרמים אלו יסכימו שאנשי דת נוצרים או מוסלמים יקריאו קטעים או "תפילות" במהלך טקס הנישואין.

תגיות:ארצות הבריתרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה