מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מרן: "יש מדרגות רבות בגן עדן שאי אפשר לתארם" – ומי זוכה להן?

"אפילו לרשע זה שהניח בן רשע הורידו והקילו מעליו את עונשו, על אחת כמה וכמה אם אדם הניח בן צדיק, מעלים אותו ממדרגה למדרגה". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ יונתן סינדל)
אא

פעלו של רבי עקיבא להצלת נפש

האור זרוע מביא מעשה נוסף על רבי עקיבא, ומקורו במסכת כלה. רבי עקיבא היה שקדן בתורה בצורה שאי אפשר לתאר, אך לאדם גדול בתורה יש הפרעות, אחד רוצה שיברך את בתו והשני רוצה ברכה לאביו, הלך ליער מקום שמם שאין בו אנשים עוברים ושבים, והיה הולך ובא ומשנן את משנתו עד שיהיה בקי בכל התורה בעל פה. לפתע הוא רואה מחזה מפליא, אדם כושי נושא עצים על ראשו והוא רץ כצבי. קרא לו רבי עקיבא "עמוד"! אך הוא לא ענה ורץ יותר מהר.

- "אני משביע אותך שתעמוד", ואז עמד.

- מפני מה אתה רץ כך, אם אתה עבד אני אפדה אותך, מה האכזריות הזו להריץ אותך עם משא גדול של עצים על הראש?

- אדוני, תודה רבה לך ששמת אלי לב. הוא כבר מת, אינו בין החיים, מעשיו היו מלאי עוונות, הוא היה קצב והאכיל טריפות לישראל, וכעת הוא מקבל את עונשו על כך. כל יום עליו לחטוב עצים, ולהביאם לפני המלאכים. הם שורפים את העצים, ושורפים אותו בפנים עד שנעשה אפר. ואז מגבלים אותו ומעמידים אותו שוב על רגליו. וכך שבע פעמים ביום.

- מפני מה כשקראתי לך לא עמדת?

- רודפים אחרי מלאכים ובידם שוט של אש, ואם הוא עוצר הם מלקים אותו, ורק אחרי שהשבעת אותי הניחו אותי לעצור.

- לא אמרו לך מה התקנה שלך, תשאר כך לעולמי עד?

- אמרו שיש תקנה, שאינני יודע אם אפשר לעשותה. אם יהיה בן שיאמר עליו קדיש, יקרא הפטרה בבית הכנסת בפני קהל ועדה, יברך וכולם יענו 'ברוך ה' המבורך לעולם ועד', יקלו מעל עונשו בשמים.

- יש לך בן?

- אינני יודע. אשתו היתה בהריון כשהוא מת.

- רק תאמר לי היכן התגוררת בחייך. נתן לו את הכתובת והלך לדרכו.

הלך רבי עקיבא לכתובת שהוא נתן לו, ושאל היכן ביתו של פלוני? כולם מקללים אותו, ימח שמו שהאכיל את כולנו נבלות וטרפות. כשבא לביתו ראה שם ילד קטן מסתובב, ואמו היתה מרשעת כמו בעלה, אפילו לא מלה את בנה.

אמר לה רבי עקיבא, מה את צריכה את הילד שיהיה טורח עליך, אני אפרנס אותו אצלי. - "זה ילד רע שובב, תקח אותו ממני"...

לקח אותו רבי עקיבא, מל אותו, והתחיל ללמדו תורה, אך הילד היה אטום לגמרי בלי מוח... כל מה שלימדו היום שוכח למחרת, כאילו שורה עליו סטרא אחרא. התחיל רבי עקיבא מתענה, התענה ארבעים יום והתפלל לה' שיפתח את לב הילד לתורה, עד שיצאה בת קול "לכבודך נפתח את לבו של הילד הזה", ובאמת נפתח לו פתח כפתחו של אולם, מה שהיה מלמדו היה נקלט, נעשה פיקח גדול, והלך מחיל אל חיל, למד לקרוא, ידע קריאת שמע, עד שלקחו רבי עקיבא לבית הכנסת והעלה אותו לתורה, אמר ברכו את ה' המבורך, וענו כולם ברוך ה' המבורך לעולם ועד, וגם קרא את ההפטרה.

בלילה בא הכושי ההוא לרבי עקיבא בחלום "תודה רבה לך, תנוח דעתך שהנחת את דעתי, היום הורידו ממני את הדין הקשה", ואמרו שאט אט יכניסו אותו לגן עדן.

תראו אפילו לרשע זה שהניח בן רשע הורידו והקילו מעליו את עונשו, על אחת כמה וכמה אם אדם הניח בן צדיק, מעלים אותו ממדרגה למדרגה, יש מדרגות רבות בגן עדן שאי אפשר לתארם.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:גן עדןרבי עקיבאהרב עובדיה יוסףמדרגהמעדני המלך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה