חדשות בארץ

צפו ואל תאמינו לאף מלה: סרטון הפלסטיק בחסה

מפיצי הסרטון טוענים כי מגדלי החסות מכניסים לתוכן פלסטיק כדי להאריך את חיי המדף שלהן. החקלאים זועמים ויוצאים נגד השקר

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

הסרטון הבא הינו דוגמה לקלות הבלתי נסבלת של הפצת שמועות וקביעות בלתי מבוססות באמצעות הרשתות החברתיות: סרטון שמופץ בימים האחרונים ברשת טוען כי מגדלי החסות מכניסים לתוכן שכבת פלסטיק בכדי להקנות להן פריכוּת, לשמור על טריותן ויופין ובכך להאריך את חיי המדף שלהן. בסרטון "מדגימים" כיצד ניתן לקלף את "הפלסטיק" מהחסה לאחר השרייתה במים רותחים. "תסתכלו כמה פלסטיק, לכל האורך של החסה", מקוננת האישה המדגימה בסרטון את קילוף החסה, ומציעה לנו: "אל תאמינו לי, תנסו לבד".

בתו של מגדל חסה ותיק לקחה את ההאשמות ללב, והעלתה פוסט כאוב בו היא תוקפת את מפיצי השמועה הפוגענית והמזיקה. היא מסבירה כי "הפלסטיק" הוא למעשה שכבת האפידרמיס של החסה המגנה עליה: "לחסה, כמו לכל עלה וכמו לנו בני אדם, יש שכבת אפידרמיס. השכבה הזו מתקלפת מהעור. זוהי שכבה שמגנה על העלה, מגנה על העור שלנו. כמו בסרטון, נסו גם אתם לשפוך על עצמכם מים רותחים (אל תנסו את זה בבית כמובן, זה רק לצורך המחשה) – וראו איזה פלא, העור יתקלף. אותו הדבר קורה כשהעור שלנו נשרף מהשמש, הוא מתקלף! זוהי בדיוק אותו השכבה".

בהמשך הפוסט פונה הכותבת לציבור ומבקשת ממנו שלא להתייחס ל"אנשים שידם מאוד קלה על המקלדק (מקלדת+הדק)": "מצב החקלאות בישראל גם ככה במצב קריסה. מספיקה לנו הממשלה שדואגת לחסל לאט לאט (אבל בטוח) את ענף החקלאות הישראלי. אין לנו צורך גם באנשים ללא כל ידע שינסו לחסל את החקלאות... אם חשובה לכם מדינת ישראל, חשובה לכם חקלאות ישראלית – התעלמו מהסרטון, תסבירו לחברים שלכם מה זה אומר ותזכירו לכולם שבישראל – רק חקלאות ישראלית! צאו החוצה ועזרו לנו, החקלאים, לנסות ולהחזיר עד כמה שניתן את החקלאות בישראל. יש אנשים שזו הפרנסה היחידה שלהם (כמה שכבר נשארו כאלה בארצנו... תמשיכו לאכול חסה, לא מסרטנת, מלאה בברזל, טובה לעיכול ועוד מלא סגולות ששמורות רק לה ולא לאף ירק אחר".

בסיום הפוסט מביעה הכותבת תקווה: "והלוואי ואנשים יחשבו מספר שניות לפני פרסום ושליחת פוסטים".

תגיות:שמועותחקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה