סיפורים אישיים

המיליונר הגוי הוריש את כל רכושו ליהודי אותו לא הכיר. לא תאמינו מדוע

סיפור מופלא על אחת מדרכיו המופלאות של בורא העולם לזון ולפרנס את בניו הבוטחים בו

אא

הרב אשר וייס סיפר סיפור נפלא, על יהודי תושב העיר מנצ'סטר באנגליה, אב למשפחה ברוכת ילדים, שעמל בתורה וגידל את ילדיו לשמירת התורה והמצוות.

באחד הימים התרחש דבר מופלא: כאשר חזר לביתו מבית המדרש, הבחין האברך כי בתיבת הדואר מחכה לו מעטפה, אשר חזותה הוכיחה כי זה אינו מכתב רגיל ככל המכתבים שמקבל בדרך כלל.

אכן, מכתב זה הכיל הזמנה מבית המשפט המחוזי למשפט שידון בענייניו. תמיהה גדולה היתה זו: וכי מה לו ולבית המשפט, מה לאברך שכל סדר יומו מתנהל בתוככי בית המדרש לעשות בבית משפט? הרי ודאי לא עבר עבירה פלילית.

התמיהות רבות, אבל תאריך המשפט הגיע. אז התברר לו כי על פי צוואתו של אחד מגדולי המיליונרים בעיר, הוא היורש היחידי של כל נכסיו, שהסתכמו בכמה מיליארדי דולרים.

פליאתו גדלה עוד יותר. עתה כבר היה בטוח כי מאן דהו חומד לו לצון, מה לו ולמיליונר גוי, שכלל לא הכירו ולא שמע עליו בימי חייו, לא היה לו ספק כי יש כאן טעות.

אך השופט בשלו, הסביר שאין כאן שום טעות: המנוח היה ערירי, ואהב מאוד ילדים. לכן ביקש בצוואתו לתת את כל רכושו למשפחה הגדולה ביותר בעיר. "בדקנו במרשם התושבים", המשיך השופט, "ומצאנו שמשפחתך בת שלושה-עשר הילדים היא הגדולה ביותר בכל העיר. אמנם יש בעיר משפחות נוספות עם שנים-עשר ילדים, אך בנכם השלוש-עשרה, שנולד לכם לפני שבועיים, הפך אתכם למשפחה הגדולה ביותר בעיר. לכן, זכות הירושה מגיעה לכם", סיים השופט את דבריו.

דרכים רבות לקדוש ברוך הוא לפרנס את יראיו ועושי רצונו. לא העמל והעבודה מביאים לאדם עושר, אלא הביטחון בבורא העולם, הזן ומפרנס לכל – היא הגורמת לאדם לזכות לראות את יד ההשגחה המלווה אותו בכל ענייניו.

כך כותב ה"דעת זקנים" בפירושו לתורה: "ולא תשים בטחונך על הלחם ועל המזונות, כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם, על כל מצוותיו וחוקיו שיצאו מפיו יחיה האדם, והם יתנו לך חיים בעולם הזה ולעולם הבא".

 

מה אעשה אם יש לי ספקות באמונה? הרב זמיר כהן ב-9 דקות משנות חיים:

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:ירושהביטחוןמיליונר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה