סגולות

סגולה מיוחדת: השקיעו 2 דקות וזכו ליראת שמים. אל תחמיצו

כיצד נזכה ליראת שמים, המעלה הנפשית המהווה הגנה עצומה מפני חטאים? קבלו סגולה מיוחדת ועצה נפלאה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום, יום שלישי בשבוע בו נקראת פרשת עקב, קיימת סגולה נדירה – לקרוא את 'פרשת היראה', סדרת פסוקים מפרשת השבוע, וכך לזכות ליראת שמים.

הסגולה מובאת בדבריו של הרב אלימלך בידרמן על פרשת עקב. מדובר בסגולה המקבילה לסגולתו של רבי מנחם מנדל מרימנוב זצ"ל, שהורה לקרוא ביום שלישי פרשת בשלח את 'פרשת המן'. באותו אופן, ראוי מאוד לקרוא את 'פרשת היראה' ביום שלישי פרשת עקב כדי לזכות להגיע ליראת שמים.

פרשת היראה (דברים י, יב- יא, ט):

וְעַתָּה, יִשְׂרָאֵל מָה ה' אלוקיך שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ:  כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת ה' אלוקיך לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו, וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ, וְלַעֲבֹד אֶת ה' אלוקיך בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. לִשְׁמֹר אֶת-מִצְוֺת ה' וְאֶת-חֻקֹּתָיו, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם--לְטוֹב, לָךְ. הֵן לה' אלוקיך הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמָיִם, הָאָרֶץ, וְכָל-אֲשֶׁר-בָּהּ. רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק ה' לְאַהֲבָה אוֹתָם; וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם, בָּכֶם מִכָּל-הָעַמִּים כַּיּוֹם הַזֶּה. וּמַלְתֶּם, אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם; וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ, עוֹד. כִּי ה' אלוקיכם הוּא אלוקי האלוקים וַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים: הקל הַגָּדֹל הַגִּבֹּר, וְהַנּוֹרָא, אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים, וְלֹא יִקַּח שֹׁחַד. עֹשֶׂה מִשְׁפַּט יָתוֹם, וְאַלְמָנָה; וְאֹהֵב גֵּר, לָתֶת לוֹ לֶחֶם וְשִׂמְלָה. וַאֲהַבְתֶּם, אֶת-הַגֵּר: כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. אֶת ה' אלוקיך תִּירָא, אֹתוֹ תַעֲבֹד; וּבוֹ תִדְבָּק, וּבִשְׁמוֹ תִּשָּׁבֵעַ. הוּא תְהִלָּתְךָ, וְהוּא אלוקיך אֲשֶׁר-עָשָׂה אִתְּךָ, אֶת-הַגְּדֹלֹת וְאֶת-הַנּוֹרָאֹת הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר רָאוּ, עֵינֶיךָ. בְּשִׁבְעִים נֶפֶשׁ, יָרְדוּ אֲבֹתֶיךָ מִצְרָיְמָה; וְעַתָּה, שָׂמְךָ ה' אלוקיך כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם, לָרֹב.

וְאָהַבְתָּ, אֵת ה' אלוקיך וְשָׁמַרְתָּ מִשְׁמַרְתּוֹ, וְחֻקֹּתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וּמִצְוֺתָיו--כָּל-הַיָּמִים. וִידַעְתֶּם, הַיּוֹם, כִּי לֹא אֶת-בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ וַאֲשֶׁר לֹא-רָאוּ, אֶת-מוּסַר ה' אלוקיכם אֶת-גָּדְלוֹ--אֶת-יָדוֹ הַחֲזָקָה, וּזְרֹעוֹ הַנְּטוּיָה. וְאֶת-אֹתֹתָיו, וְאֶת-מַעֲשָׂיו, אֲשֶׁר עָשָׂה, בְּתוֹךְ מִצְרָיִם--לְפַרְעֹה מֶלֶךְ-מִצְרַיִם, וּלְכָל-אַרְצוֹ. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְחֵיל מִצְרַיִם לְסוּסָיו וּלְרִכְבּוֹ, אֲשֶׁר הֵצִיף אֶת-מֵי יַם-סוּף עַל-פְּנֵיהֶם, בְּרָדְפָם, אַחֲרֵיכֶם; וַיְאַבְּדֵם ה' עַד הַיּוֹם הַזֶּה. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם, בַּמִּדְבָּר, עַד-בֹּאֲכֶם, עַד-הַמָּקוֹם הַזֶּה. וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְדָתָן וְלַאֲבִירָם, בְּנֵי אֱלִיאָב בֶּן-רְאוּבֵן, אֲשֶׁר פָּצְתָה הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ, וַתִּבְלָעֵם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם וְאֶת-אָהֳלֵיהֶם--וְאֵת כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם, בְּקֶרֶב כָּל-יִשְׂרָאֵל. כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת, אֶת-כָּל-מַעֲשֵׂה ה' הַגָּדֹל, אֲשֶׁר, עָשָׂה. וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-כָּל-הַמִּצְוָה, אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ, הַיּוֹם--לְמַעַן תֶּחֶזְקוּ, וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ. וּלְמַעַן תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם וּלְזַרְעָם--אֶרֶץ זָבַת חָלָב, וּדְבָשׁ.

לאחר קריאת פרשת היראה, אותה ממליץ 'ספר יראים' לומר מדי יום, יש לומר את התפילה הבאה: "יהי רצון מלפניך, ה' אלוקי ואלוקי אבותי, שתיטע אהבתך ויראתך בליבי, ובלב כל עמך ישראל, ליראה את שמך הגדול הגיבור והנורא בכל לבבנו ובכל נפשנו, יראת הרוממות של אין סוף, יתברך ויתעלה שמך, כי גדול אתה ונורא שמך. אמן סלה".

יראת שמיים מהווה אחת המעלות הנפשיות העליונות ביותר. קהלת מסיים את ספרו בפסוק: "סוף דבר הכל נשמע, את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם". במסכת ברכות שואלת הגמרא: האם זה כל האדם? ומשיבה את דברי רבי אלעזר: "אמר הקדוש ברוך הוא: כל העולם כלו לא נברא אלא בשביל זה". כן מציינת הגמרא את דברי רבי אבא בר כהנא: "שקול זה כנגד כל העולם כולו".

יראת שמים היא התחושה החזקה כי בורא עולם נמצא בכל מקום, ומשגיח על כל דבר – קטן כגדול.

על מנת לרכוש בנפשינו יראת שמים, קבעו חכמינו לברך מאה ברכות בכל יום. הברכה היא הצהרה כי ה' הוא מקור כל מה שקורה בעולם. אדם שמצהיר מאה פעמים בכל יום שה' הוא מקור הכל -  חי עם הקדוש ברוך הוא יד ביד.

ה"אור החיים" מעניק עצה מיוחדת לקנית יראת שמים: "כאשר יתבונן האדם כי בכל מעשה טוב ואפילו בדבר קטן, וכן בכל שבירת היצר הרי זה נוגע לכל העולמות העליונים - ירכוש בנפשו יראת שמים".

אז למה אתם מחכים? קראו את פרשת היראה. 2 דקות בדיוק.

איך אפשר לומר שהאדם נברא בצלם אלוקים, והרי האלוקים אינו גוף ולא דמות הגוף? הרב זמיר כהן בקטע קצר ומחכים:

תגיות:סגולהיראת שמיםפרשת עקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה