חדשות בארץ

חילוניסטאן: מתקפה תקשורתית נגד אתר קייקים דתי שביקש צניעות

אתר הקייקים "אבוקייק" ביקש לאפשר לציבור לקוחותיו הדתיים ימים ספורים בהם תתאפשר הכניסה לשטחו אך ורק בלבוש צנוע – וחטף על כך אש תקשורתית

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

אתר הקייקים וסירות הרפטינג "אבוקייק", הנמצא בפארק הירדן, הינו אחד מהאתרים הוותיקים בישראל בתחום זה. לפני כמה שבועות הודיע "אבוקייק" כי הוא עומד להקצות מספר ימים בהם תתאפשר הכניסה לאתר בלבוש צנוע בלבד, וזאת "לרווחת הקהל ולטובת הלקוחות מהציבור הדתי הרחב" המגיע אל המקום בימות הקיץ. בהודעה נאמר עוד כי "באתר יועמדו מספר עובדי השגחה על מנת לשמור על הצינעה בלבוש".

להבהרה – מדובר בימים ספורים בלבד בתקופת "בין הזמנים" מתוך עשרות ימי פעילות של האתר במהלך הקיץ. כצפוי, ההתחשבות המתבקשת מאליה של "אבו קייק" בציבור הדתי לא עוברת בשקט. אתר הקייקים הפך היום ל'נפגע האחרון' בשורה לא מעטה של עסקים פרטיים שקיבלו (בעבר ובהווה) החלטות דומות וספגו בתגובה מטחי זעם מכלי תקשורת ומאנשים שרוח הסובלנות רחוקה מהם לחלוטין. גם "הפורום החילוני" לא החמיץ את ההזדמנות שנקרתה על דרכו כדי לקדם את האג'נדה המפלגת שלו.

הסערה התורנית החלה עם פרסום הידיעה על "אבוקייק" באתר Ynet. הידיעה הביאה את עדותו של מדריך טיולים, שסיפר כי לקבוצה אותה הדריך לא הותר להיכנס לאתר הקייקים, וזאת בשל אי הלימה עם הנחיות הכניסה הספציפיות לימים שהוגדרו "בהשגחת לבוש צנוע". הפרסום גרר אחריו תגובות זועמות של גולשים ברשתות החברתיות. רבות מתגובות אלו אינן ניתנות להעלאה מחדש על הכתב בשל ההשתלחות הגסה שלהן בציבור הדתי וב"אבו קייק" עד כדי קריאות להחרים את האתר ו"איחולים" לבעליו שיפשוט במהרה את הרגל.

למי שעוקב בימים האחרונים אחרי אמצעי התקשורת, ברור שלא מדובר בידיעות תמימות, אלא במסע מתוזמר שנועד להציף מחדש למודעות הציבורית את דחלילי ה"הדתה" וה"הדרה" כביכול של נשים. שלשום פרסם אתר "דה מרקר" כי מלון קרלטון בנהריה ביקש מהבאים בשעריו לכבד את נוכחותה של קבוצת אורחים דתית ולהיכנס בלבוש צנוע. גם מלון לאונרדו בים המלח ספג הבוקר כותרת ב- Ynet על "הדתה" המתבצעת בשטחו לקראת הגעתה של קבוצת אורחים דתית אל המלון.

מלון קרלטון בנהריה הגיב כי הוא "מכבד את כלל אזרחי ישראל", והוסיף: "במלון מתארחת קבוצת אורחים דתית ששכרה את כל המלון. למלון אין שום העדפה ו/או אפליה מגדרית. אין המלון מדיר אף ציבור מבאי שעריו, אלא ביקש להתחשב ברגשות הזולת". מלון לאונרדו בים המלח מסר תגובה דומה: "לטובת קבוצה מהמגזר החרדי, ששכרה את כל חדרי המלון לשבוע ימים, נעשו ההתאמות הנדרשות".

ואילו אתר "אבוקייק" הגיב על המתקפה נגדו מהיום בהבהרה כי ניתנה הודעה מראש ובצורה מספקת על הימים המוגדרים בהשגחת לבוש צנוע: "אבוקייק הינו עסק פרטי אשר 95% מאורחיו בימים אלו הינם בעלי צביון דתי ועל מנת לארח את הציבור הרחב הוחלט להציב אדם אשר יבקש מהאורחים המגיעים לאתר, בנוסף לשילוט במקום, לפרסומים במדיה ועוד, להיכנס למקום בלבוש צנוע". התגובה מדגישה כי מדובר ב"ניסיון של גורמים אשר מחפשים 'קרש קפיצה' לביצוע שיימינג".

תגיות:הדרההדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה