חדשות בארץ

שר הביטחון החליט למנות את תת-אלוף עופר וינטר למזכירו הצבאי

קידומו של וינטר עוכב מאז מבצע "צוק איתן" בעקבות מסר חיזוק בעל אופי דתי אותו שלח לחייליו טרם פרוץ הקרבות

וינטר, תמונת ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90)וינטר, תמונת ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

יוצא מההקפאה: מפקד חטיבת גבעתי לשעבר, תת-אלוף עופר וינטר, ימונה למזכירו הצבאי של שר הביטחון אביגדור ליברמן. כך הודיע דובר צה"ל. ההחלטה על המינוי התקבלה על ידי ליברמן בהתייעצות עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט. וינטר יחליף בתפקיד זה את תת-אלוף יאיר קולס.

שר הביטחון ליברמן מסר כי הוא בטוח שקצין איכותי ומנוסה כמו וינטר יסייע לו רבות.

לפני ארבע שנים, בתחילת מבצע "צוק איתן", וינטר – אז מפקד חטיבת גבעתי – שלח לחייליו מסר כתוב לקראת המערכה בו נכתב, בין היתר: "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכנו אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". דבריו המחזקים של וינטר עוררו עליו זעם מהצד השמאלי של החברה הישראלית ומצדם של ארגונים אנטי דתיים. וינטר, בוגר המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, הוכנס מאז ל"הקפאה": בשני סבבי המינויים שנערכו מאז "צוק איתן" הוא לא קודם לתפקיד מפקד אוגדה ומילא תפקידים שוליים יחסית. לאחרונה הוזכר שמו כמועמד מוביל למלא את תפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אך גם מינוי זה לא יצא לפועל, ולפני שבוע מונה לתפקיד אלוף-משנה אבי בלוט.

וינטר מכהן כעת כראש מטה פיקוד מרכז. המועד בו יחל בתפקידו החדש יסוכם בקרוב. התפקיד החדש של וינטר אינו מהווה קידום משמעותי; מבחינתו, מדובר בתפקיד ביניים נוסף שיאפשר לו 'לקפוץ מדרגה' אולי בעתיד, לאחר שהרמטכ"ל איזנקוט יסיים את תפקידו בחורף הקרוב.

תגיות:עופר וינטראביגדור ליברמןגדי איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה