חדשות בעולם

היילי נגד מדינות ערב: מדברות הרבה ועושות מעט מאוד עבור הפלסטינים

בדיון במועצת הביטחון, גינתה שגרירת ארצות הברית באו"ם את ההתעלמות הבינלאומית מטרור ההצתות של הפלסטינים המסב נזק רב לישראל

אולם הישיבות של מועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)אולם הישיבות של מועצת הביטחון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, תקפה אתמול בחריפות רבה את מדינות ערב על שהן מסתפקות בהשמעת נאומים על מצבם של הפלסטינים ואינן מעניקות להן סיוע כלכלי.

בדיון שנערך במועצת הביטחון על המצב הבטחוני במזרח התיכון, המשיכה היילי בקו התקיף שהיא מפגינה החל מתחילת כהונתה בעמידתה החד-משמעית לצידה של ישראל. בראשית דבריה התייחסה השגרירה האמריקנית לטרור ההצתות של הפלסטינים מרצועת עזה, ואמרה כי השטח שנשרף עד כה בישראל כתוצאה מהעפיפונים ובלוני התבערה שווה באופן יחסי למדינת קונטיקט בארצות הברית או "עשר פעמים פריז": "זה לא דבר קטן. אם זה היה קורה לאחת מהמדינות שלנו, היו מדברים על זה הרבה. התקשורת הבינלאומית מעניקה תשומת לב רבה לצעדים שישראל עושה על מנת להגן על עצמה. אסור לנו לא לראות את הנזק האמיתי שנעשה לישראל על ידי מתקפות הטרור שיוצאות מעזה".

בהמשך נאומה מתחה היילי ביקורת על המלל הרב הנשפך מעל בימת האו"ם לטובת הפלסטינים, במיוחד מצידן של מדינות ערב – מלל שלדבריה אינו תורם כלל לטיפול בצרכים האמיתיים של הפלסטינים: "מדינה אחר מדינה מביעות סולידריות עם העם הפלסטיני... לדבר זה זול. אין קבוצה נדיבה יותר במילותיה מאשר המדינות הערביות והמוסלמיות. אבל כל המילים כאן באו"ם אינן יכולות להאכיל, להלביש או לחנך אפילו ילד פלסטיני אחד".

השגרירה האמריקנית הבהירה את דבריה בהדגימה את תרומתן הכספית הקטנה, ופעמים רבות אפסית, של המדינות הערביות והמוסלמיות לטובת הפלסטינים. זאת בעוד סכום הסיוע האמריקני הסתכם בלמעלה מ- 6 מיליארד דולר מאז 1993: "מה יותר חשוב", תהתה, "מילים באו"ם או פעולות ברחובות, בבתי הספר ובקהילה הפלסטינית?".

היילי ציינה כי בתמורה לנדיבות האמריקנית, הפלסטינים הגיבו בביקורת ובמתקפות על ארצות הברית, ובדחייה על הסף של "עסקת המאה" – תכנית השלום שהנשיא האמריקני דונלד טראמפ אמור להציג בקרוב: "אפשר להסיק מכך שעזרתנו אינה מוערכת או אינה מתקבלת בברכה. האמריקנים הם עם נדיב מאוד... אך אנחנו לא טיפשים: אם אנו מושיטים יד בידידות ובנדיבות – אנחנו לא מצפים שינשכו אותה. וכפי שאנחנו מושיטים את ידנו, אנו מצפים שגם אחרים יושיטו את ידיהם".

היילי הדגישה כי לא מדובר אך ורק בנושא פיננסי של מתן סיוע: "איפה מדינות ערב בכל הנוגע לעידוד פיוס בין הפלגים הפלסטינים, [פיוס] שהינו חיוני לשלום? איפה הן כשזה מגיע לגינוי הטרור של חמאס? איפה הן בכל הנוגע לתמיכה בפשרות, החיוניות לשלום?... אם היה להן באמת אכפת מהעם הפלסטיני, הן היו מגנות קיצוניות ומציגות רעיונות רציניים לפשרות שהיו מסיימות את המאבק ומובילות לחיים טובים יותר עבור העם הפלסטיני. הן היו אומרות למנהיגות הפלסטינית כמה מטופשת היא נראית כשהיא מגנה תכנית שלום שעדיין לא ראתה. ההנהגה הפלסטינית הורשתה זמן רב מדי לחיות מציאות של שקר, בגלל שמנהיגים ערביים מפחדים להגיד לה את האמת. ארצות הברית כן אומרת את האמת בגלל שבאמת אכפת לנו מהפלסטינים"

היילי סיכמה כי "הגיע הזמן, במיוחד עבור מדינות האזור, לעזור באמת לפלסטינים במקום רק לנאום במרחק של אלפי ק"מ".

תגיות:ניקי הייליאו"םמדינות ערב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה