הורים וילדים

יוצאים לצימר לשבת? בואו להתכונן עם טיפים חשובים

במידה והחלטתם לנפוש בצימר ביום השבת, שימו לב לנקודות הבאות

אא

1. עירוב – כאשר יוצאים לצימר בשבת, חשוב מאוד לברר מה מצב העירוב במתחם הצימר בפרט, ובכל היישוב בכלל. לבירורים אודות כשרות העירוב במקומות שונים בארץ, ניתן לפנות למוקד העירוב: 054-8483320.

2. ברזים – יש כיום ברזים משוכללים, שכאשר לוחצים עליהם, אוטומטית נדלק הבוילר ומחמם את המים. חשוב לוודא לפני שבת כי האופציה הזו מנוטרלת. כן יש לבדוק את מונה המים. אם הוא דיגיטלי – ייתכן ויש בו חשש חילול שבת.

3. מיחם שבת – יש לבדוק שהוא כשר לשימוש בשבת.

4. תיאורה חסכונית – לעיתים יש בצימרים תאורה חסכונית, המכילה חיישן שגורם לה להידלק אוטומטית כאשר אדם חולף, ולהיכבות לאחר מכן. יש לבדוק שתאורה זו מנוטרלת עוד לפני השבת.

5. מקרר – חשוב מאוד לבדוק מראש איזה סוג מקרר יש בצימר. היום בעידן הדיגיטלי, יש מקררים שכאשר פותחים אותם עלולים להיכשל בחילול שבת חמור. ניתן לברר זאת במוקדי הטלפונים שעונים על שאלות בנושא שבת, עד יום שישי בשעות אחר הצהריים המאוחרות. קו ההלכה של הידברות על פי דעת מרן: 073-7860860 

6. ערסל או נדנדה – יש לברר עוד קודם השבת שהערסל או הנדנדה לא תלויים או כרוכים לעץ שמחובר לקרקע. במידה ואכן כך, אסור להשתמש בהם בשבת.

7. עובדים זרים - אם אתם מתארחים במקום בו במהלך השבת נכנסים עובדים זרים לניקיון וכו', יש להיזהר מלהשאיר יין או מיץ ענבים פתוח – כדי שהם לא יהפכו ליין נסך.

8. תפילת ערבית של שבת - חשוב לוודא מראש מתי מתחילה תפילת ערבית של שבת במקום. במידה ויש שם מנין יחיד, שבקיץ מקפיד להתפלל מוקדם – הרי כל התושבים והמתארחים נגררים אחריהם בקבלת "שבות", ועל כן אסור לכל הנמצאים במקום לעשות מלאכה, לאחר שבמניין החלו תפילת ערבית.

9. ניתוק המערכות האלחוטיות - הערה חשובה למוסדות חינוכיים שעושים שבת גיבוש: הקפידו במיוחד לוודא שכל מערכות ה-DVD והמערכות האלחוטיות נעולות וסגורות לחלוטין.

תגיות:חופששבתצימרהתארגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה