חדשות בארץ

נתניהו נפגש הערב עם שר החוץ של רוסיה

גורם מדיני בכיר בירושלים אמר לאחר הפגישה כי רוסיה הסכימה להרחקת הכוחות הפרו-איראניים מגבול סוריה-ישראל למרחק של 100 ק"מ

נתניהו ולברוב, הערב (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ולברוב, הערב (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב, בלשכתו בירושלים, עם משלחת רוסית בראשות שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, והרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. בפגישה השתתפו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת ובכירים נוספים. הפגישה עסקה באיראן ובמצב בסוריה.

בפתח הפגישה עם לברוב אמר נתניהו: "הקשר בינינו חשוב בצורה בלתי רגילה, והוא מתקיים – כפי שראיתם – בפגישות ישירות ביני לבין הנשיא פוטין ובין הצוותים שלנו". נתניהו ציין כי העריך את הדברים שנאמרו על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יחד עם הנשיא טראמפ לגבי ביטחון ישראל במהלך הפסגה האחרונה שקיימו ביניהם בהלסינקי.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי הגעתה של המשלחת הרוסית באה בעקבות בקשתו של פוטין, בשיחה הטלפונית שהתקיימה ביניהם לפני ימים אחדים. הוא הוסיף כי ידון עם המשלחת בסוגיות אזוריות, ובראשן המצב בסוריה: "אציג למשלחת הרוסית את העמדה שהצגתי בפני הנשיא פוטין בביקורי האחרון במוסקבה: ישראל עומדת על כך שהסכמי ההפרדה בינה לבין סוריה יכובדו כפי שכובדו במשך עשרות שנים עד פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, וישראל תמשיך לפעול נגד כל ניסיון של איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בסוריה".

הפגישה בין נתניהו ולברוב ארכה כשעתיים וחצי. בסיומה מסר גורם מדיני בכיר בירושלים מסר, כי רוסיה שואפת בשלב ראשון להרחיק את כל הכוחות הפרו-איראניים למרחק של 100 ק"מ מהגבול בין סוריה וישראל. הגורם המדיני ציין, עם זאת, כי ישראל אינה מסתפקת בכך, ובפגישה עלו דרישותיה הבאות: להוציא את הנשק ארוך הטווח ואת מערכות ההגנה האווירית המתקדמות מסוריה, להפסיק את ייצור הנשק המדוייק בשטח סוריה, וכן לסגור את מעברי הגבול של סוריה עם עיראק ולבנון בכדי למנוע הברחת נשק מאיראן לחזבאללה בלבנון. בנוסף, ישראל עומדת על דרישתה להוצאת הכוחות האיראניים מכלל שטחה של סוריה, והיא הבהירה כי תמשיך לשמור על חופש הפעולה של צה"ל.

הגורם הבכיר הדגיש כי "זו פגישה חשובה בעיתוי משמעותי. נכנסנו לפרטי פרטים על הנוכחות האיראנית בסוריה, הצגנו מפות ועזרי מודיעין. ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, אם נצטרך - נפעל גם 800 ק"מ מהגבול. ישראל לא תחכה שהכוחות האיראנים יתבססו בסוריה עם אלפי טילים".

מוקדם יותר הערב נפגש נתניהו בלשכתו עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. השניים דנו בסוגיות באזור ובמצב בעזה.

תגיות:איראןסוריהסרגיי לברוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה