חדשות בארץ

נס גדול: בלוני תבערה התגלו בחצר בית בירושלים אך לא התלקחו

ליברמן בשדרות: החמאס גורר אותנו למצב של "אין ברירה", נצטרך לצאת למבצע רחב יותר מ"צוק איתן"

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

לראשונה מאז החל טרור העפיפונים ובלוני התבערה בדרום הארץ לפני שלושה חודשים, קיים חשש כי הפלסטינים מנסים 'לייבא' את טרור ההצתות לירושלים.

שני בלוני הליום התגלו בחצר בית בשכונת גילה בירושלים. הבלונים היו עטופים בבד יוטה עם מספר גפרורים וחומר בערה, ואחד מהם נחת על צובר גז. הבלונים לא התלקחו, ובחסדי שמיים נמנע אסון כבד. חבלני משטרה הגיעו אל הבית, נטרלו את הבלונים ולקחו אותם להמשך טיפול ובדיקה. החשד הוא כי הפלסטינים הפריחו את הבלונים מבית ג'אלה הסמוכה לגילה.

מהמשטרה שבים ומזכירים לציבור: "יש לנקוט במשנה זהירות בכל הקשור לחפצים חשודים מעין אלו – עפיפונים ובלונים, העלולים להכיל בקרבם גם חומר נפץ או בערה ומסכנים את שלום הציבור במידה וזה לא ינקוט באחריות. בכל איתור של חפץ חשוד, בכלל זה חפצים 'תמימים' למראית עין מעין אלו – יש לדווח למוקד 100 של משטרת ישראל ללא שהות. יש להתרחק ולהרחיק סקרנים למרחק ביטחון של כ- 50 מטרים לפחות. יש להותיר את הטיפול בחפץ החשוד לחבלני משטרת ישראל המקצועיים".

בשעות הבוקר הגיע שר הביטחון אביגדור ליברמן לשדרות ושוחח עם תושבים בעיר. בתדרוך לכתבים הודה ליברמן כי למעשה קיימת שחיקה בהרתעה של צה"ל, וכי בפועל החמאס גורר את ישראל למצב של "אין ברירה" בו תיאלץ לצאת למבצע נרחב ברצועת עזה: "הטלנו כמעט 50 טונות של פצצות על מרכזים אסטרטגיים של חמאס", אמר השר, "אני חושב שהמסר הובן, ואם לא – נצטרך להמשיך. אם ימשיכו להוביל אותנו למבצע, נצא למבצע רחב היקף הרבה יותר כואב מאשר ב'צוק איתן', הבעיה האמיתית היא השחיקה בהרתעה".

ליברמן האשים את החמאס באחריות לטרור האש המשתולל בחודשים האחרונים ביישובי עוטף עזה והגדיר את המצב הקיים כ"בלתי סביר": "מציאות כזאת אנו לא נקבל. כל יום שעובר והחמאס ממשיך, ושלא יהיו פה אשליות ואי הבנות, זה לא משהו ספונטני, זה לא ילדים וזה לא ציבור – זה ראשי החמאס שמובילים את כל השריפות, את כל העפיפונים ואת כל החיכוך על הגדר".

שר הביטחון ציין כי ישראל מתנהגת "באחריות ובאיפוק" למרות השחיקה בהרתעה הישראלית: "לא נקבל את המצב בו התושבים נאלצו לרוץ יותר מעשרים פעמים למקלטים, או להפוך את הכנת הממ"ד לחלק בלתי נפרד מההכנות לשבת. אנחנו משתדלים להיות שקולים ואחראיים, אך ראשי החמאס מובילים אותנו בכוח למצב שאין ברירה, ונצטרך לצאת למבצע צבאי כואב ולא למראית עין".

ליברמן קרא לתושבי הרצועה להפעיל לחץ על הנהגת החמאס לשנות את מדיניותה, וזאת בכדי למנוע את המחיר הכבד שהם ישלמו במקרה של מבצע ישראלי ברצועה: "אפשר לחזור למציאות אזרחית סבירה ולהקלות כלכליות בתמורה להפסקה מוחלטת של הטרור והפרובוקציה על הגדר".

תגיות:אביגדור ליברמןשדרותירושליםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה