חדשות יהדות

קידוש השם: אחות בכירה מתרגשת ממתנדבות חרדיות, וסוחפת את הרשת

אחות בכירה שיצאה למסע לצרפת מטעם עמותת 'עלי שיח' - לא האמינה למראה עיניה כשראתה את המתנדבות החרדיות 'בפעולה'. כעת מכתב שכתבה והתפרסם ברשתות החברתיות - לא מפסיק לרגש את הגולשים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחות בכירה שיצאה למסע לצרפת מטעם עמותת 'עלי שיח' - לא האמינה למראה עיניה כשראתה את המתנדבות החרדיות 'בפעולה'. כעת מתפרסם ברשתות החברתיות מכתב שכתבה, ולא מפסיק לרגש את הגולשים. במכתבה מתארת האחות את מלכי בת ה-28 שסובלת מתסמונת דאון, נמיכות קומה, ראות לקויה וגם סוכרת נעורים "שמשבשת לה את החיים כבר מגיל אפס", כדבריה.

מסיבה זו הוריה ויתרו עליה והיא נאלצה לעבור בין משפחות אומנה שלכולן היה קושי בגידולה, והן מיהרו בשלב מסוים לוותר על ה'זכות' ולהעבירה הלאה. "זו גם הסיבה שאני כאן, צמודה אליה באקסלבן, וזו גם הסיבה שנחשפתי לראשונה לעולם ההתנדבות החרדי", מספרת האחות במכתב שהתפרסם ב'בחדרי חרדים'.

לדבריה, אישור כזה של טיול לצרפת עבור בחורה כמו מלכי, לא היה דבר של מה בכך. "לצוות הרגיל היה קשה לקחת אחריות לכל המסע, אז התנדבתי בעצמי ולקחתי את האחריות על כתפיי", מסבירה האחות. "על הכל חשבתי והכנתי את עצמי לכל מקרה שלא יהיה. הבאתי ציוד רפואי מכל הסוגים והמינים, אבל דבר אחד לא לקחתי בחשבון - את ההון האנושי, המתנדבות החרדיות שהדהימו אותי בעוצמת המסירות והרגש שלהן. לצערי, למדתי באיחור על ים של אהבה ואנושיות בלתי נתפסים, שלא ראיתי כמותם באף מקום אחר".

עוד הוסיפה האחות וכתבה כי "הבחורות החרדיות שליוו את מלכי במשך כל שעות היממה - שברו אצלי, וחבל שבאיחור רב כל כך - כמה מוסכמות וסטריאוטיפים על העולם החרדי. הן הדהימו אותי בנכונות שלהן להקריב עבור בוגרים מיוחדים, שחלקם הגדול לא יודע להחזיר פידבק שימלא את המתנדב בסיפוק אנרגטי. הן לימדו אותי - האחות הבכירה ש'יודעת הכל' - שלאהבה ואנושיות יש כוח אדיר, הרבה יותר מכל טיפול רפואי, מוצלח ככל שיהיה".

תגיות:אחותהתנדבותקידוש השםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה