חדשות בארץ

הסוף לזיופים בבחירות? דרעי הורה להתקין מצלמות בקלפיות

הנחייתו של שר הפנים נועדה לשמור על טוהר הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו ב- 30 באוקטובר

שר הפנים אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)שר הפנים אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הורה אתמול למנכ"ל משרדו, מרדכי כהן, לבחון את האפשרות להצבת מצלמות במזכירויות הקלפיות, בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו ב- 30 באוקטובר.

הנחייתו של דרעי ניתנה במהלך ישיבה שקיים עם ועדת ההיגוי של הבחירות לרשויות המקומיות, בראשה עומד כהן. בישיבה עלה החשש לפגיעה בטוהר הבחירות. מטרת הצבתן של המצלמות הינה למנוע הצבעה של חברי ועדות קלפי במקום אנשים שלא הגיעו בעצמם להצביע, וכן למנוע תופעות של זיופים בתום ההצבעה.

זו אינה הפעם הראשונה בה מועלית האפשרות להציב מצלמות בקלפיות. השופט אליקים רובינשטיין, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדימוס, הציע בעבר לשקול זאת, אך הצעתו לא קודמה.

השר דרעי הבהיר כי בהצעתו אין משום פגיעה בהצבעתם החשאית של הבוחרים, כפי שזו נדרשת על פי החוק, אלא היא נועדה דווקא לסייע בשמירה על הגינותן: "טוהר הבחירות ושיקוף רצון הבוחר הם הדברים החשובים ביותר בבחירות דמוקרטיות. שמענו על מקרים רבים בבחירות קודמות, שרצון הבוחרים זויף באמצעות תופעות פסולות שאירעו בקלפיות. כדי להיאבק בתופעות אלה, אני רוצה להציב מצלמות בכל הקלפיות שיצלמו רק את המזכירות, מרוחקות לחלוטין מהקלפיות עצמן. באופן הזה טוהר הבחירות יישמר וכמובן ההצבעה החשאית של כל בוחר".

הבחירות המקומיות ב- 30 באוקטובר יהיו הבחירות הגדולות אי פעם שהתקיימו בישראל: 6,650,354 אזרחים ותושבים מגיל 17 ומעלה יהיו זכאים לבוא לקלפיות, להצביע ולהשפיע.

תגיות:אריה דרעיקלפיותבחירותרשויות מקומיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה