חדשות בעולם

איראן הגישה תביעה נגד ארה"ב בבית הדין בהאג – "בגלל הסנקציות"

איראן טוענת כי הסנקציות החדשות שהטיל עליה הממשל האמריקני בחודש מאי מנוגדות לאמנה שנחתמה בין שתי המדינות בשנת 1955

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

איראן הגישה תביעה נגד ארה"ב בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. התביעה, שהוגשה באופן רשמי שלשום, באה לאחר שבחודש מאי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על פרישתה של ארצו מהסכם הגרעין ועל הטלת סנקציות חדשות על איראן.

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, אמר אתמול כי הגשת התביעה נובעת מכך שארה"ב מפרה את התחייבויותיה הבינלאומיות, וכי הסנקציות שהטילה על איראן עומדות בניגוד לאמנה שנחתמה בין שתי המדינות בשנת 1955. במסגרת התביעה, איראן תובעת מארה"ב פיצויים לנזקים שנגרמו לה עקב הסנקציות.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, טען כי בעוד איראן "מחויבת לשלטון החוק", ארה"ב רוחשת "בוז לדיפלומטיה ולמחויבויות הבינלאומיות". זריף הוסיף כי צריך לפעול נגד ההרגל האמריקני להפר את החוק הבינלאומי.

בתגובה להגשת התביעה האיראנית, פקיד במחלקת המדינה האמריקנית מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי מדובר בתביעה חסרת בסיס וכי ארה"ב תיאבק נגדה בבית הדין.

לפני שנתיים הגישה איראן תביעה דומה נגד ארה"ב. וושינגטון טענה בתגובה כי לבית הדין הבינלאומי בהאג אין סמכות לדון בתביעה. מועד הדיון בבית הדין לגבי תביעה זו נקבע לחודש אוקטובר הקרוב.

ובתוך כך, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, עלי אכבר סאלחי, הודיע היום כי ארצו השלימה את בנייתו של מפעל חדש לייצור מדחפים המיועדים לצנטריפוגות. הוא אמר כי כדי לחסוך זמן, בנייתו של המפעל החלה עוד בזמן המו"מ שניהלה ארצו עם המעצמות להגעה להסכם על תכנית הגרעין שלה. לדבריו, השלמת הבנייה התבצעה רק לאחר שמנהיג איראן עלי ח'אמנאי הורה בחודש שעבר להיערך להגברת היקף העשרת האורניום במידה והסכם הגרעין יקרוס באופן סופי. הוראתו של ח'אמנאי באה בתגובה לפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין.

בהודעתו היום טען סאלחי כי המפעל החדש אינו מהווה הפרה של הסכם הגרעין. הוא אמר כי המפעל יוכל לייצר מדי יום מדחפים לכ- 60 צנטריפוגות מסוג IR-6.

תגיות:איראןארה"בסנקציות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה