חדשות בארץ

חוק "שוברים שתיקה" אושר בכנסת

החוק, המאפשר לשר החינוך לאסור על כניסת ארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל לבתי הספר, עבר ברוב של 43 מול 24 מתנגדים

(צילום: תומר נויברג / Flash90)(צילום: תומר נויברג / Flash90)
אא

הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את חוק "שוברים שתיקה".

החוק, שקודם על ידי חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) יחד עם ראש מפלגתה, שר החינוך נפתלי בנט, הינו למעשה תיקון לחוק חינוך ממלכתי. על פי התיקון, לשר החינוך תינתן הסמכות לקבוע כללים למניעת פעילותם במוסדות חינוך של גורמים חיצוניים "שפעילותם עומדת בסתירה חמורה ומשמעותית למטרות החינוך הממלכתי". בנוסף קובע התיקון החדש, כי שר החינוך יקבע כללים שימנעו את כניסתו לבתי ספר של "גורם חיצוני הפועל באופן יזום לנקיטת הליכים משפטיים מחוץ לישראל נגד חיילי צה"ל בשל פעולה שביצעו במסגרת תפקידם". חלקו השני של התיקון לחוק נועד למנוע, בין היתר, את כניסתם של אנשי ארגון "שוברים שתיקה" למוסדות החינוך,

בדברי ההסבר לחוק נאמר כי הוא נועד לאפשר לשר החינוך – כמי שעומד בראש המערכת ונושא באחריות לתלמידיה – לאסור על כניסתם של גורמים חיצוניים, אישים או ארגונים, למוסדות החינוך במטרה להעביר פעילויות שהאופי שלהן "חותר תחת מטרות החינוך הממלכתי או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית."

43 חברי כנסת תמכו בחוק לעומת 24 שהצביעו נגד. חברת הכנסת שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) אמרה במהלך הדיון כי אינה מזדהה את האתוס של "שוברים שתיקה", אך יחד עם זאת "לא מפחיד אותי ולא מפריע לי שישמעו עמדות אחרות. ממה אתם מפחדים?". מועלם תקפה את חברי הכנסת שהתנגדו לחוק, האשימה אותם בצביעות ואמרה כי ארגון "שוברים שתיקה" מוציא את דיבתם של חיילי צה"ל: "מי שרוצה לתקן את הצבא לא צריך להוציא דיבתו רעה בחוץ לארץ".

תגיות:חוקשוברים שתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה