חדשות בארץ

דרמה במשפט דומא: השופט הורה לשחרר את הקטין העצור בפרשה למעצר בית

ההחלטה התקבלה לאחר שבית המשפט פסל לפני שלושה שבועות את הודאותיו של הקטין בנוגע למעורבותו בפיגוע בדומא

בית המשפחה, (צילום: פלאש 90)בית המשפחה, (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד הורה הבוקר (חמישי) לשחרר ממעצרו את הקטין א', החשוד במעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. על פי ההחלטה, הקטין - שהיה במעצר במשך כשנתיים וחצי - יועבר למעצר בית מלא הכולל איזוק אלקטרוני ופיקוח.

החלטת בית המשפט התקבלה לבקשתם של עורכי הדין עדי קידר מארגון "חוננו" ועורך הדין ציון אמיר, אשר מייצגים את א'. במהלך הדיון היום אמר השופט עמי קובו כי "חל כרסום ראייתי באישומים הנוגעים למעורבות ברצח". שחרורו של א' מהמעצר יעוכב עד יום ראשון, וזאת לאחר שהפרקליטות הגישה בקשה לעיכוב ביצוע, והיא שוקלת לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

הפרשה החלה בסוף חודש יולי 2015, כאשר בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שני בתי מגורים בכפר דומא שבשומרון, אחד מהם ביתה של משפחת דוואבשה. ההצתה גרמה למותה של אם המשפחה ריהאם ושל בנה עלי. בעלה, סעד, ובן נוסף נפצעו קשה. הנאשם המרכזי העצור בפרשה הוא עמירם בן אוליאל, המואשם ברצח. א' הואשם בסיוע לתכנון הרצח.

הפרקליטות טענה כי הנאשמים הודו במיוחס להם. בן אוליאל אף שחזר את הפיגוע, אך הוא וא' טענו לאחר מכן כי ההודאות נגבו מהם תוך כדי שימוש בעינויים. לפני כשלושה שבועות החליט בית המשפט לפסול את ההודאות של הנאשמים שנגבו מהם במהלך חקירתם על ידי השב"כ תוך שימוש ב"אמצעים מיוחדים". השופטת רות לורך קבעה כי הודאותיו של הנאשם הקטין בנוגע למעורבותו בפיגוע בדומא ייפסלו. עם זאת, הודאותיו בנוגע למקרים קודמים של הצתה וניקוב צמיגים נותרו קבילות. ההודאה של בן אוליאל שנמסרה במהלך השחזור בפני חוקרי משטרה נותרה אף היא קבילה, ואישום הרצח נגדו נותר על כנו.

עורך הדין ציון אמיר הביע סיפוק על החלטת השופט ועל התבטאויותיו בנוגע לפגיעה בזכויותיו הבסיסיות והחוקתיות של הקטין במהלך חקירתו, ועל האופן בו ניתח השופט את חומר החקירה הנמצא בתיק: "האמירה הברורה של בית המשפט שהתשתית הראייתית ביחס למעורבות של א' באישומים החמורים התכרסמה לחלוטין, ובזה יש בשורה גדולה".

ואילו עורך הדין עדי קידר אמר: "טוב מאוחר מלעולם לא. הציבור עוד לא נחשף לקמצוץ ממה שהתרחש בתיק הזה. השלב הבא מבחינתנו זה לנהל את התיק שהוא משופר".

תגיות:קטיןדרמהמשפט דומא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה