חדשות בארץ

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש סורי שחדר לשטח ישראל

הכטב"ם חדר כעשרה ק"מ לתוך שטח ישראל. הוא יורט באמצעות טיל פטריוט ושרידיו נפלו לכינרת

שובל העשן של הפטריוט המיירט (David Cohen/Flash90)שובל העשן של הפטריוט המיירט (David Cohen/Flash90)
אא

צה"ל יירט בשעות אחר הצהריים המוקדמות (רביעי) כלי טיס בלתי מאויש שחדר מסוריה לשטח ישראל. היירוט בוצע באמצעות טיל פטריוט ששוגר מהסוללה המוצבת באזור צפת. הכטב"ם הסורי התרסק בחלקה הדרומי של הכינרת; חלקים ממנו אותרו במים וחלקים אחרים נמצאו בקיבוץ האון.

על פי הפרטים שמסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, בתדרוך לכתבים, מדובר במל"ט סורי לא חמוש המשמש לאיסוף מודיעין. עם זיהויו של המל"ט בסביבות השעה 15:20, כשהוא עדיין בשטח סוריה ומתקרב לאזור החיץ, הוקפצו לאוויר ארבעה מטוסי קרב ושני מסוקי קרב. המל"ט חדר לשטח ישראל למרחק של 10 ק"מ. הוא שהה באוויר במשך כרבע שעה, כשמרגע זיהויו הייתה לכוחות חיל האוויר שליטה מבצעית מלאה בתנועתו. מנליס ציין כי היירוט בוצע רק לאחר שבוצעו בדיקה ותיאום עם הרוסים כדי לוודא שלא מדובר בכלי טיס שלהם.

בדרכו לישראל, עבר הכטב"ם מירדן דרך משולש הגבולות. עדיין לא ברור האם חדירתו הייתה מכוונת או שמדובר בטעות בניווט. נבחנת האפשרות שהסורים ביצעו פעולת הסחה.

דובר צה"ל הדגיש כי הכוחות ערוכים לאפשרות של הפרת הריבונות הישראלית באזור הגולן כתוצאה מהתפתחות הלחימה בסוריה: "לא נאפשר הפרה של ההסכם ב-74' ולא נאפשר סיכון על מדינת ישראל".

לפני שלושה שבועות אירעה תקרית דומה בצפון הארץ: כלי טיס בלתי מאושר התקרב מכיוון סוריה לעבר ישראל וזוהה בטרם חצה את הגבול. טיל פטריוט שוגר לעברו, והכלי חזר על עקבותיו. בתקרית נוספת שהתרחשה ב- 10 בפברואר, מל"ט איראני חדר לשטח ישראל; הוא יורט על ידי מטוס קרב של חיל האוויר. חדירת המל"ט הובילה את צה"ל להגיב במתקפה כנגד מטרות איראניות בשטח סוריה. במהלך המתקפה בסוריה נורתה אש נ"מ לעבר מטוס F-16 של חיל האוויר; המטוס התרסק בעמק יזרעאל ושני טייסיו נפצעו, האחד באורח קשה והשני באורח קל. ממסקנותיה של הבדיקה שביצע צה"ל התברר כי המל"ט האיראני נשא עליו חומר נפץ, וכי איראן התכוונה לבצע פיגוע בשטח ישראל.

ובמעבר לגזרה הדרומית: דובר צה"ל הודיע לפני שעה קלה כי כלי טיס צה"לי תקף סמוך לחוליה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה.

בתקרית נוספת, חיילי צה"ל זיהו מחבל שניסה לחצות את גדר המערכת בדרום הרצועה בניסיון לפגוע בתשתיות הביטחון ובחיילים. המחבל נתפס כשעליו חומר בעירה ומגזריים (קאטר). הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

השריפות בעוטף עזה נמשכו גם היום: צוותי הכיבוי טיפלו ב- 27 שריפות שפרצו כתוצאה משיגורם של עפיפונים ובלוני תבערה. בכל השריפות הושגה שליטה מלאה.

תגיות:סוריהמל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה