חדשות בארץ

פתרון למצוקת הקבורה: אושרה הקמת בית עלמין חדש במרכז הארץ

בית העלמין, ובו 138 אלף מקומות קבורה לחמישים שנה, יוקם בצומת קאסם וישרת שמונה יישובים

בית קברות, (צילום: תומר נויברג / Flash90)בית קברות, (צילום: תומר נויברג / Flash90)
אא

קבינט הדיור אישר אתמול (שלישי) את התכנית להקמת בית עלמין חדש במרכז הארץ.

בשנים האחרונות מורגש ברחבי הארץ מחסור בחלקות קבורה במסורת "קבורת שדה" – שיטת הקבורה המקובלת בדורות האחרונים בעם ישראל, בה מסודרים הקברים זה לצד זה במשטח אופקי ובעומק הקרקע. המחסור מורגש במיוחד באזור המרכז, בשל העובדה שבתי העלמין הקיימים באזור הגיעו לקיבולת המקסימלית האפשרית שלהם, והמצוקה הובילה לעלייה דרסטית במחירי הקבורה.

את התכנית החדשה שאושרה אתמול יזם שר הפנים אריה דרעי, בשיתוף שר הדתות דוד אזולאי. בית העלמין החדש "אפק" יוקם על שטח של 270 דונם בצומת קאסם, על קרקע שבין כביש 5 וכביש 6 הממוקמת בשטחה המוניציפלי של ראש העין. הוא ישמש כבית עלמין אזורי בגוש דן וישרת את היישובים הבאים: ראש העין, פתח תקווה, אורנית, שערי תקווה, עץ אפרים, המועצה האזורית גוש עציון, אפרת ואלקנה.

ממשרד הפנים נמסר כי "בית העלמין החדש ישרת לפחות כ-2,300 נפטרים בשנה ויכלול כ- 138,000 מקומות קבורה, אשר בהתחשב בגודל האוכלוסייה וכמות הנפטרים הנוכחית בשנה והן את הגידול העתידי יספיק בית העלמין לכ- 50 שנים הבאות".

שר הפנים דרעי בירך בישיבת קבינט הדיור על ההחלטה לאשר את התכנית, ושיבח את השר אזולאי ואת מנכ"ל משרדו עודד פלוס על תרומתם להסדרתו המהירה של השטח לקבורה. הוא ציין כי "מדובר בנושא בעל חשיבות גדולה מאד. יש מצוקה גדולה של מקומות קבורה במרכז הארץ המביאה מידי יום פניות של משפחות שרוצות לקבור את יקיריהם אך אין להן מקום. הצלחנו להביא הסכמה של הרשויות בראש העין וכן מול קק"ל. עשינו מאמץ אדיר בתקופה די קצרה וסיכמנו את זה. קבינט הדיור עוסק בבעיות של החיים, אך הסדרת מקומות קבורה חשובה מאד".

שר הדתות הגדיר את אישור התכנית כ"מהלך דרמטי של ממש שהינו חלק ממחויבות בהסכם הקואליציוני למציאת פתרון למצוקת קבורת השדה". אזולאי הוסיף כי משמעות התכנית הינה "יצירת אלפי מקומות קבורת שדה במרכז הארץ בעלות אפסית שתשולם על ידי הביטוח הלאומי, ואף רכישות חלקות מחיים תהיה בתעריף מוזל ומפוקח על ידי המשרד".

בשורה של ממש בסוגיית הקבורה מגיעה גם ממקום נוסף בארץ: אתר ערוץ 7 מדווח כי הושג סיכום על הקמת בית עלמין מרכזי בשומרון, שיפתור את מצוקת הקבורה באזור. בית העלמין החדש יוקם באזור שער השומרון (אזור תעשייה נחל רבה); גודלו יהיה כ- 140 דונם – פי 28 מבית העלמין ברקן, המשרת את תושבי מרכז ומערב השומרון. הוא יכלול לכל הפחות 35 אלף מקומות קבורה, וקיבולתו תספק פתרון ל- 25 שנה לפחות, עם אופציה ל- 25 שנים נוספות. הסיכום על הקמת בית העלמין הושג לאחר עשרים שנה של עיכוב, בשל מחלוקות בין הרשויות באזור.

תגיות:מצוקהבית עלמיןקבורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה