סיפורים אישיים

יצאה מביתה ונדהמה: נחש זוחל בין הבניינים

אם מודאגת נדהמה לראות נחש שזחל בין בנייני הרחוב. מי אמור לשלם על לכידת הנחש? תשובתו של הרב זילברשטיין בשם הרב אלישיב: כל דיירי הבניינים הסמוכים

  • כ"ו תמוז התשע"ח
אא

היה זה באחד משעות הצהריים החמות. אם יצאה מביתה והבחינה בנחש הזוחל בין החצרות. היא הזמינה את הלוכד העירוני, אבל זה חיפש את הנחש ולא מצא והלך כלעומת שבא, באומרו כי תפקידו ללכוד נחשים ולא לחפש אחריהם.

האם המודאגת לא נרגעה מתשובת הלוכד, והזמינה לוכד נחשים פרטי. הלה עשה את עבודתו נאמנה, חיפש פה ושם ומצא את הנחש שהטיל את חיתתו על השכנים, לכד אותו בכלים שברשותו, קיבל את התשלום על השירות והמשיך לדרכו.

לאחר מכן, הגיעו השכנים אל הגאון הרב יצחק זילברמן, רבה של שכונת רמת אלחנן, ושאלו אותו: "מי אמור לשאת בהוצאות של לכידת הנחש, האם דיירי הבניין בו נלכד הנחש, או גם דיירי הבניין הסמוך, ואולי גם דיירים מבניינים נוספים.

הרב זילברשטיין השיבם שאלה שכזו נשאלה בעבר אצל חותנו, הגאון הרב יוסף שלום אלישיב, ותשובתו היתה אחת: "כל אמא שמפחדת לאפשר ילידיה לרדת מהבית בגלל הנחש, צריכה לצאת בהוצאות".

"זה לא עניין של בניין זה או אחר", הטעים הרב זילברשטיין. "אם מדובר בנחש שהולך בין החצרות  -כל דיירי הבניינים הסמוכים לחשוש מכך. ממילא, כל מי שנמצא באזור וחושש מהנחש – נהנה, בעצם, מלכידתו של הנחש, ועליו להשתתף בעלויות הלכידה".

בהקשר לכך אף הוסיף הרב זילברשטיין כי דעתו היא שגם בשבת, אם מוצאים נחש באזור מגורים, מותר להזמין לוכד נחשים. א כל זאת בתנאי אחד: שהלוכד לא נהנה מהנחש, שכן יש לוכדי נחשים המוכרים את הנחש לבית ספר לרפואה. במקרה כזה מדובר ב'מלאכה שצריכה לגופה', ואסור לעשותה בשבת.

תגיות:נחשהרב זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה