חדשות בארץ

ח"כ אייכלר בזעקה: "מי סיפר לדור הצעיר את השקרים האלו?"

אייכלר תקף את העסקנים הרפורמים המפיצים את דיבת הכותל המערבי ומדינת ישראל רעה בכל העולם

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) מאשים את התנועה הרפורמית כי היא מסיתה בעולם נגד מדינת ישראל, וכי היא מפיצה כזבים בקרב יהודי ארה"ב על כך שלכאורה מגרשים אותם מהכותל המערבי.

אייכלר אמר את הדברים שלשום (בלילה שבין שני לשלישי) בנאום מעל בימת הכנסת, במהלך דיון בו אישרו חברי הכנסת את העברת סמכויותיהן של שרות התרבות והמשפטים בוועדה לאישור עבודות באתרים דתיים לידיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ. ההחלטה התקבלה בעקבות בקשתן של מירי רגב ואיילת שקד לפרוש מהוועדה לפני שזו תצביע על שינויים במתווה הכותל ועל הרחבתה של רחבת התפילה המשותפת לגברים ולנשים בכותל המערבי.

בנאומו במליאה טען אייכלר: "אף אחד לא אמר את האמת, שמי שהסית את יהדות ארה"ב וסיפר להם שמגרשים אתכם מארץ ישראל, שלא נותנים לילדים שלכם להיות חלק מעם ישראל, אלו אותם עסקנים רפורמים, קבוצת מיעוט ששולטים בה בפדרציות ובכסף הגדול, והם הוציאו את דיבת הכותל המערבי רעה, ואת דיבת מדינת ישראל רעה בכל העולם".

אייכלר ציין כי "טדי קולק תמיד היה מתפאר שרואים בעיר העתיקה, מאז שישראל שולטת – יש שקט, יש חופש לכל הדתות. מי התחיל את כל הערעור על זה שמדינת ישראל לא יודעת לשמור על הכותל המערבי? לא הערבים, לא הנוצרים, אלא נשות הכותל. הן הפרובוקטוריות שקיבלו כסף מאמריקה, קבוצה קטנה...". בהמשך הדברים התייחס אייכלר בכאב ל"מיליוני יהודי ארצות היקרים, [ש]בעוונותינו הם התרחקו מהיהדות במשך הרבה שנים. אדרבה, אנחנו רוצים שהם יבואו, אנחנו רוצים שהם יינקו את האווירה של ארץ ישראל, של ירושלים. אבל אמרו להם: לא! אם לא ייתנו לכם לעשות את הצרמוניות שנשות הכותל עושות, או כל אלה שמעולם לא מתפללים ובאים לעזור להם, זה [נקרא ש]זורקים את הילדים שלכם. הם הצליחו, בעוונותינו. הם הצליחו לשכנע את הדור הצעיר... הדור הצעיר אומר: אתם מגרשים אותנו. אבל מי סיפר להם את העלילה הזו? זו עלילה רעה ואני חייב להכחיש אותה. אנחנו רוצים את כל יהודי העולם, כל יהודי באשר הוא יהודי. ואפילו לא יהודים, 'כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים'. אבל לפי המסורת. כמו שלהבדיל בכל מסגד או כנסיה יש את המסורות והמנהגים שאף אחד לא יעז לבוא ולהפר אותם, כך הכותל המערבי יישאר בקדושתו".

 
תגיות:הכותלח"כ אייכלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה