חדשות בעולם

סלובקיה בעקבות ארה"ב: תעביר את שגרירותה לירושלים

יושב ראש הפרלמנט הסלובקי, המבקר בארץ, השמיע את ההבטחה המפתיעה בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשורה מדינית יוצאת היום מבית הנשיא בירושלים: יו"ר המועצה הלאומית (הפרלמנט) של סלובקיה, אנדריי דנקו, התחייב בפני הנשיא ראובן (רובי) ריבלין כי ארצו תעביר את שגרירותה בארץ לעיר הבירה ירושלים.

דאנקו הגיע בתחילת השבוע לביקור בישראל יחד עם נשיא הסנאט של צ'כיה, מילאן שטך. הביקור המשותף נועד לציין 70 שנה למדינת ישראל ו- 100 שנה להקמתה של צ'כוסלובקיה, מדינת-האם של צ'כיה וסלובקיה, שפורקה ב- 1993 והתפצלה לשתי מדינות נפרדות.

עוד קודם להבטחתו מהיום להעביר את שגרירות סלובקיה לירושלים, סיפק דנקו אתמול הפתעה ראשונה: הוא הודיע – יחד עם ראש קבוצת הידידות סלובקיה-ישראל, מרטין גלבץ' – כי ארצו תפתח מרכז מידע ותרבות בירושלים. הבכיר הסלובקי נענה בכך לבקשה שהפנה אליו בנידון מקבילו הישראלי, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בפגישתם במשכן הכנסת. עד כה לא הייתה לסלובקיה נציגות רשמית בירושלים. אדלשטיין הגיב על ההודעה באומרו כי מדובר ב"הישג מדיני אדיר עבור ישראל והפתעה נעימה לכולנו". אדלשטיין הודה למשלחת הסלובקית והוסיף "אני סמוך ובטוח שכאשר תגענה לכאן משלחות נוספות גם הן יבינו: ירושלים היא בירת ישראל הנצחית".

בפגישה שקיים שלשום עם דנקו ושטך, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו תרבות משותפת ויש בפנינו הזדמנויות נהדרות, אבל בו בזמן אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים. נוכל לעמוד מול האתגרים הללו ולנצל את ההזדמנויות הללו בצורה הטובה ביותר אם נעשה זאת יחד".

השינוי המדיני הסלובקי ביחס לירושלים, שבא לידי ביטוי בהצהרותיו של דנקו, ממשיך את המגמה שהחלה עם החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדצמבר 2017 להכיר בירושלים כבירתה של ישראל. בטקס חגיגי שהתקיים ב- 14 במאי, העבירה ארה"ב את שגרירותה מתל אביב לירושלים. גואטמלה ופרגוואי הלכו בעקבותיה עוד באותו חודש. צ'כיה והונדורס הודיעו אף הן על כוונתן להעביר את שגרירויותיהן לירושלים.

תגיות:ארה"בשגרירות ירושליםסלובקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה