חדשות בארץ

חנין זועבי תקפה את נכי צה"ל: אתם אשמים בנכות שלכם

זועבי, שדיברה בישיבת ועדת החינוך של הכנסת, הוסיפה כי תשמח לחזור אל ספינת המרמרה

אא

חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) ממשיכה לחולל מהומות.

המהומה התורנית של חברת הכנסת הערביה – שכזכור השתתפה בשנת 2010 במשט האלים של ה"מרמרה" שיצא מטורקיה לעבר רצועת עזה ונעצר בלב ים על ידי כוחות צה"ל – התרחשה בוועדת החינוך של הכנסת, במהלך דיון בו אישרה הוועדה את חוק "שוברים שתיקה" לקריאה שנייה ושלישית. על פי החוק המוצע, ארגוני שמאל קיצוני הפועלים נגד חיילי צה"ל ונגד מטרות החינוך הממלכתי לא יוכלו להיכנס לתוך שטחי בתי הספר ולהיפגש עם תלמידיהם. אם לא יהיה שינוי בלוח הזמנים, החוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום שני הבא.

בישיבת הוועדה נכחו נציגים של נכי צה"ל. במהלך הדיון התייחסה זועבי לדבריו של לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל, שסיפר כיצד איבד את עינו בפעילות צבאית, ואמרה את הדברים הבאים: "החוויה של אותו אדון כאן שאיבד את העין שלו... מותר לי להגיד שהוא היה בשטח שהוא לא שלו? מותר לי להגיד שהוא סיכן את עצמו והוא קורבן של עצמו?... למה לו מותר להגיד מה נעשה לו, והוא לא אומר מה הוא עשה [במהלך הפעילות המבצעית]? למה אתם יכולים להקשיב לחוויות של החיילים האלה [הנכים] ולא לחוויות של חיילים אחרים?".

זועבי הוסיפה: "אתם יכולים להיות אטומים ל- 500 תינוקות שנרצחו בעזה... אתם רוצים לא רק לחסל את החירות ואפילו את הקיום של העם שלי, אתם רוצים לחסל את הביקורת, את השכל, את הצד הטוב שנשאר בחברה הישראלית. שקר חושפים בשמש. הדרך הכי טובה לחשוף שקר היא לחשוף אותו לשמש".

דבריה של זועבי לא עברו בשקט. חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) קרא לעברה: "מקומך בפרלמנט בסוריה או בעזה". אחד מהנוכחים באולם התפרץ וקרא לעבר זועבי: "תחזרי למרמרה". זועבי השיבה: "אני אשמח לחזור למרמרה".

יו"ר נכי צה"ל הגיב לאחר הדיון על דבריה של זועבי. בראיון לאתר ערוץ 7 אמר ברוך: "אין לנו בעיה עם ביקורת. יש לנו בעיה עם השקרים שהם מפיצים לתלמידי בית הספר כנגד לוחמי צה"ל. אני נפצעתי ב- 2012 בפעילות מבצעית במחנה הפליטים קלנדיה לאחר שנזרק לעברי סלע ואיבדתי את עין שמאל. אנחנו נכי צה"ל, שאיבדנו דם ואיברים למען המדינה, נהיה נגד כל מי שפועל נגד חיילי צה"ל ומדינת ישראל".

תגיות:חנין זועבינכי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה