חדשות בארץ

דיווחים מסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק של הצבא הסורי

הצבא הסורי מתקדם לקראת כיבושו המלא של מחוז דרעא; מספר העקורים בגיזרה הגיע ל- 270 אלף

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גורמי תקשורת בסוריה המזוהים עם האופוזיציה למשטרו של בשאר אל-אסד מדווחים על פיצוצים שאירעו במחסני נשק באזור דרעא, סמוך לכביש דרעא-דמשק.

על פי ידיעות אלו, מדובר במחסנים של הצבא הסורי בעיירה מחג'ה, שהמיליציות הפרו-איראניות הפועלות בסוריה לצדו של המשטר עושות בהם שימוש. גורמי האופוזיציה טוענים כי הפיצוצים נובעים ממתקפה ישראלית על מחסני הנשק. יודגש כי לטענה זו אין אישור ממקור אחר.

"הארגון הסורי לזכויות אדם", העוקב אחרי המלחמה הארוכה המתנהלת בשנים האחרונות בסוריה באמצעות אנשיו הפרושים בשטח, מסר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע האם בכלל מדובר בתקיפה ומי, אם בכלל, עומד מאחוריה.

הצבא הסורי החל לפני כשבועיים (ב- 19 ביוני) במבצע צבאי נרחב לכיבושו של מחוז דרעא שבדרום המדינה. מתקפה זו באה לאחר שהמשטר, בסיוען של רוסיה ושל המיליציות הפרו-איראניות, הצליח להכניע את כיסי ההתנגדות האחרונים של המורדים בפרבריה של העיר דמשק. מחוז דרעא, הסמוך לגבול עם ירדן, מהווה את אחד המעוזים האחרונים שנותרו בידיהם של המורדים. כיבוש דרעא – העיר בה החל במרץ 2011 המרד האזרחי נגד משטר אל-אסד, שהתפתח למלחמה הרסנית ועקובה מדם – יסמל יותר מכל את הצלחתו של הנשיא הסורי לשרוד.

המהלומות הקשות שהצבא הסורי מנחית על דרעא וההצלחות שהשיג עד כה בכיבושם של כפרים בגיזרה זו הביאו לגל בריחה של תושבי המחוז – בעיקר לעבר הגבול עם ירדן, אך גם לכיוון הגבול עם ישראל. סוכנות הפליטים של האו"ם מסרה אתמול כי עד כה נעקרו כ- 270 אלף איש מבתיהם. ישראל וירדן מסרבות לפתוח את גבולותיהן בפני העקורים אך מעבירות להם סיוע הומניטרי. ישראל אף הכניסה לשטחה בימים האחרונים מספר פצועים באורח בינוני וקשה לצורך קבלת טיפול רפואי.

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה