חדשות יהדות

יהורם גאון: "כן, אני חרדי!"

בתכנית הרדיו שלו ברשת ב', ביטא יהורם גאון תמיכה בציבור החרדי, לאור המתקפות הפוליטיות. "חזרנו הנה ארצה כי אבותינו התפללו שלוש פעמים ביום ולירושלים עירך ברחמים תשוב, ולא הרימו עיניהם מדף הגמרא"

אא

המתקפות על הציבור החרדי בשנים האחרונות גורמות ללא מעט אנשי ציבור חילוניים או מסורתיים להתקומם נגד השחרת הציבור בכלי התקשורת, והפעם הגיע תורו של יהורם גאון לעשות זאת. בתכנית הרדיו הפופולרית שלו ברשת ב', ביקר גאון את הלך הרוח שמגיע מצדדים מסוימים במפה הפוליטית. "לא הייתי מעז, בחלומות הכי רעים שלי, לראות באלה שלא נוטלים בנטל או שלא רוצים לימודי ליבה, ושהם אחיי ואחותי ובני עמי - מוקצים מחמת מיאוס. לאחר מה שראיתי ושמעתי בכנסת, בכנסת ישראל, מצאתי את עצמי צועק בקול, לאות הזדהות מוחלטת עם החרדים - מצאתי את עצמי צועק אני חרדי! בפירוש כך, כן, אני חרדי! הזדעזעתי לאשר נאמר מעל במת הנבחרים שלנו, הזדעזעתי יותר כי ידעתי שדברים אלו לא היה נאמרים ללא שהרקע החברתי בארץ ישראל, במדינת היהודים, הפך ברבות הימים למוכן לכך.

בנוגע לאמירתו של סגן שר האוצר, מיקי לוי (יש עתיד), שכינה את החרדים טפילים, הוסיף גאון: "זו לא חכמה להתנצל אחר-כך, אבל עובדה שבארץ היהודים קראו לציבור יהודי מוגדר טפילים. מעולם לא נאמרו דברים כל-כך בוטים על אף ציבור... פניה לציבור שלם, לקהילה שלמה, בדברים בוטים כל-כך, מכוערים ומשתלחים על אורח חייה. הלו! מישהו השתגע פה. מתי אמרו לקהילה יהודית בארץ היהודים אתם אחראים למספר ילדיכם? שזה מילים מכובסות ברוע לתפסיקו להתרבות? עת ניסו לשנות אורח חיים של יהודים וקראו להם טפילים, ומעולם לא הצליחו כי אורח החיים היהודיים היה בבחינת המגן ואש התמיד שבערה בלבבות, מעולם לא כבתה האש הזאת ולעולם לא תכבה. חזרנו הנה ארצה כי אבותינו התפללו שלוש פעמים ביום ולירושלים עירך ברחמים תשוב ולא הרימו עיניהם לא ביום ובלא בלילה מדף הגמרא".

תגיות:יהורם גאוןחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה