סיפורים אישיים

"אני והאין רוכבים על אופניים": ספר המחבר את תורת רבי נחמן עם חיי היום יום

ספרו של רן ובר, 'אני והאין רוכבים על אופנים' מקרב את 'ליקוטי מוהר"ן', חיבורו של רבי נחמן מברסלב, לחיי היום יום של כולנו. כמו ספריו הקודמים של המחבר, גם בספר הנוכחי החיפוש אחר האמת ואהבת ישראל, הם חלק בלתי נפרד מהעלילה  

  • כ' תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארבעה גיבורים בעשור הרביעי לחייהם ניצבים במרכז בספר הנוכחי: יואל, אייל, רפי ודמות המספר. כולם עוסקים בחיפוש אחר דרכם בחיים ועושים זאת מנקודות מוצא שונות. הספר מציג את עולמם של הארבעה דרך עיניו של המספר, אשר למרות היכרות בת כשני עשורים עמם מגלה עליהם, ועל עצמו, דברים חדשים. 

בפתיחת הספר אנו לומדים ביחד עם המספר ואשתו כי חבריהם הטובים, יואל ואורנה, מתגרשים. הידיעה נוחתת על ראשם של השניים בהפתעה גמורה משום שלא ידעו על כך דבר עד שקיבלו את הבשורה. עוד לפני שיש להם שהות לחשוב על הנושא, יואל ממתין למספר מחוץ לביתו והשניים נוסעים לתצפית באזור ושם מתחיל הרומן של המספר עם האופניים.

דמותו המורכבת של יואל לא תמיד קלה לעיכול למספר, מצד אחד עיסוקו ברזי הקבלה מעשיר את חייו ואת לימודו של המספר, אך מצד שני אופיו הקיצוני וחוסר היציבות בהתנהלותו מקשים עליו לשהות בחברתו לאורך זמן. החיבור שיוצר לו יואל עם האופניים משנה את אופן החשיבה שלו ומאפשר לו לעבד ולהפנים בצורה עמוקה יותר את תורתו של רבי נחמן מברסלב.

אל דמותו של אייל אנו נחשפים בשלב מאוחר יותר בעלילה, כאשר הוא מתלבט האם הוא ואשתו צריכים להביא לעולם את ילדם הראשון, התלבטות שגורמת לו להרהר בנוגע לנישואיו. המספר מציע לו לצאת להתבודדות שתאפשר לו לעשות סדר במחשבותיו, אף כי אייל אינו מצליח להבין איך ההתבודדות תוכל לעשות זאת.

רפי הוא הדמות האחרונה אותה אנו פוגשים, באחת הגיחות הנדירות שלו לארץ. מבין הארבעה הוא היחיד שלא מצא עדיין את מקומו והוא נע ונד בעולם בחיפוש אחר תשובות. המפגש עמו מציף מחדש נושאים לא פתורים בינו ובין דמות המספר, ומאלץ אותם להתמודד, כל אחד בנפרד, עם הבחירות שעשו והשלכותיהם.

כל הדמויות בספר עוברות תהליך המזקק עבורן תובנות באשר למקום בו הן נמצאות בחיים ולדרך אותה יירצו לעשות. מלבדן, משופע הספר בדמויות נוספות המאירות פכים שונים באישיותם ומאפשרות להכיר את עולמם באופן מעמיק יותר.

הספר 'אני והאין רוכבים על אופניים' אינו ספר פרוזה סטנדרטי, הקריאה בו אינה מאפשרת לך לגמוע אותו באחת אלא דורשת הפסקות מתודיות על מנת להפנים את הרעיונות השזורים בטקסט. כל פרק בספר נפתח בציטוט מספרו של רבי נחמן מברסלב 'ליקוטי מוהרן' המתחבר לציר המרכזי בו הוא עוסק, הציטוטים מתחברים אלו לאלו ומתווים את ציר עלילת הספר כולו המעבד את חיבורו של רבי נחמן באופן המאפשר לקורא יכול להפנים את מהותו החיבור מתוך עולמו שלו.

לרכישת הספר 'אני והאין רוכבים על אופניים' בהידברות שופס, לחצו כאן.

תגיות:ספררבי נחמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה