חדשות בעולם

ארה"ב: ה- FBI סיכל פיגוע של פעיל אל-קאעדה

פעיל ארגון הטרור תכנן לבצע את הפיגוע מחרתיים, במצעד יום העצמאות האמריקני בעיר קליבלנד

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

סוכנות ה- FBI הודיעה היום כי הצליחה לסכל פיגוע טרור שעמד להתבצע מחרתיים, ה- 4 ביולי, יום העצמאות של ארה"ב.

הרשויות הפדרליות בארה"ב עצרו אתמול במדינת אוהיו את דימיטריוס נתניאל פיטס, בן 43, בחשד כי תכנן לבצע פיגועי טרור בעיר קליבלנד. ה- FBI מסר כי פיטס, אזרח אמריקני בעל עבר פלילי נרחב הידוע גם בשם עבד א-רחים רפיק, הביע אמונים לארגון הטרור "אל-קאעדה", וזאת בפגישה אתמול עם סוכן פדרלי סמוי.

במהלך השנה החולפת פיטס היה תחת מעקב של ה- FBI, בשל הודעות שפרסם ברשתות החברתיות שהוגדרו כ"מטרידות". בין היתר הוא קרא למוסלמים ללמוד כיצד לירות ברובים ולהשליך רימוני יד.

על פי המידע שפורסם במסיבת עיתונאים של ה- FBI, פיטס אמר לסוכן – עמו היה בקשר מזה זמן – כי בכוונתו לפוצץ רכב מסחרי ממולכד במהלך מצעד חגיגי שייערך בקליבלנד לרגל יום העצמאות של ארה"ב. הוא גם הביע בפניו את שנאתו לצבא האמריקני ושיתף אותו בתכניות נוספות שלו לביצוע מגוון של פיגועים. בין היתר אמר פיטס כי בכוונתו לפגוע באנשי צבא ובבני משפחותיהם, וזאת באמצעות מכוניות משחק ממולכדות בשלט רחוק אותן תכנן לתת לילדיהם של החיילים. פיטס גם רצה לבצע בהמשך פיגוע בעיר פילדלפיה, בה התגורר בעבר.

למרות כוונות הזדון הרבות של החשוד, לא ברור האם הייתה לו יכולת להוציא אותן אל הפועל. סטפן אנתוני, סוכן ה- FBI הממונה על החקירה, סירב לומר במסיבת העיתונאים האם לפיטס הייתה גישה לחומרי חבלה, אך הוסיף כי ארגונו איננו יכול להמתין עד לשלב בו הטרוריסטים יתקדמו לעבר מימוש תכניותיהם וישיגו חומרי נפץ .

פיטס אמור להופיע היום בפני בית משפט. אם יורשע בעבירות המיוחסות לו, הוא צפוי לקבל עונש מאסר של עד עשרים שנה.

תגיות:FBIפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה