כתבות מגזין

אחד ל-10 מיליון: חולה הדיאליזה זכה לנס אדיר, לא תאמינו בזכות מה. צפו בסיפור המרגש

אחד הסיפורים הכי מחזקים באמונה שתפגשו: נס שאירע לבחור צעיר שאובחן עם כשל כלייתי - הצליח להסעיר את הקהילה היהודית באמריקה, ולא רק. סיכויים של 1 ל-10 מיליון (כן, שמעתם טוב) - מה הסיכוי שדווקא הוא יזכה?

אא

כשפרדי בטש מארה"ב החל לחוש רע ולהבין שמשהו בבריאותו אינו כשורה - הוא שהה בארץ כשלוש שנים,עד שאמו החליטה לסור ולבקרו. מבט אחד בלבד על בנה נדרש לאם, כדי להבין שמשהו לא בסדר. "היא הביאה אותי לבית החולים, והם ערכו לי בדיקות דם", משחזר בטש. 

הרופאים שלא האמינו לתוצאות בפעם הראשונה - החליטו לערוך את בדיקות הדם בפעם השנייה כדי להאמין למה שהם רואים. 

האבחנה הייתה כשל כלייתי - מה שאומר שמבחור צעיר ואנרגטי הפך בטש בין רגע לחולה דיאליזה שכל דקה שלו מוקדשת כעת למלחמת ההישרדות של החיים. 

יחד עם אמו טס בטש בחזרה לארץ הולדתו אמריקה - שם נכנס לרשימת הממתינים להשתלות כליה מבין כ-100,000 מועמדים נוספים. זמן ההמתנה, כך נאמר לו, הוא לפחות שמונה שנים. פרדי ידע שהוא זקוק לנס כפול כדי להרוויח את חייו הבריאים בחזרה - גם בשל רשימת ההמתנה הארוכה, וגם הידיעה שמרבית מחולי הדיאליזה לא מצליחים לשרוד לצד המחלה לאורך זמן. 

"אני אוהב לקרוא, והיה לנו ספר אחד שנקרא: 'רק מילה אחת - אמן'. הוא מדבר על הכוח של הברכות ועניית אמן", מספר פרדי. 

 

'זכיתם בלוטו. מצאנו את הכליה המושלמת עבורך'

כשהראה את הספר לאמו, היא החליטה מיד על סעודת אמנים שתוקדש לרפואתו של בנה. "הלכנו לשיעור בבית הכנסת עם הרב שלי, ואחרי השיעור אמא שלי אמרה שהיא רוצה לערוך מסיבת ברכות כי בני לא מרגיש טוב. היא שאלה מי רוצה לעזו, ואחת הבחורות התנדבה לכך".

השתיים הצליחו יחד לארגן מסיבה עם לא פחות מ-120 נשים, שכל אחת מהן הביאה מאכל מסוג אחר. כל אחת מהנשים בירכה, והאחרות אמרו 'אמן'. עכשיו תחשבו על זה לרגע: 120 נשים שכל אחת בתורה אומרת ברכה על משהו אחר, וכל האחרות עונות לה בסבלנות 'אמן'. 

והנה, שלושה ימים לאחר מכן - הגיעה שיחת טלפון. זה היה בשבת בצהריים. "שמענו את המשיבון עונה, ומיד אחר כך קול של אישה שמודיע לנו: 'זכיתם בלוטו. מצאנו את הכליה המושלמת עבורך'", משחזר פרדי. 

אז הסתבר שהכליה המושלמת הייתה שייכת לאדם מטקסס שבדיוק נפטר, וההתאמה הייתה מושלמת למה שפרדי היה צריך. זו הייתה השלמה כל כך מושלמת, עד שפרדי 'הוקפץ' לראש רשימת הממתינים - והטלפון המבשר לא איחר להגיע. "הסיכוי להתאמה כזו הוא אחד ל-10 מיליון", מסביר פרדי את הנס שבתוך הנס. "זה כמו לזכות בכל ששת המספרים בלוטו".

תוך 24 שעות פרדי קיבל את החיים במתנה. 

צפו כאן בהמשך הסיפור המרתק, שלא יותיר עין יבשה:

 

תגיות:מחזקהרב יואל גולד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה